Reklama

Reklamy z aureolą

Reklamy z aureolą

10.01.2012
Czyta się kilka minut
Komisja Etyki Reklamy ma wyraźne braki w wiedzy teologicznej. Widać to na podstawie orzeczeń dotyczących dwóch reklam z aureolą w tle.
"Anioł" reklamujący dezodorant Axe (kadr z reklamy)
W

W spocie dezodorantów Axe "anioł" w wersji kobiecej łamie swoją aureolę, w reklamie mBanku aureolę zdejmuje sobie św. Krzysztof. Rada orzekła, że reklama z "anielicą" nie narusza norm Kodeksu Etyki Reklamy, a ta ze św. Krzysztofem - owszem. A mnie się wydaje, że jest dokładnie odwrotnie.

Narusza, nie narusza

Skarżący przeciwko reklamie ubezpieczeń OC i AC w mBanku wskazywali, że ośmiesza ona wizerunek św. Krzysztofa, czyniąc z niego "warchoła". Jeden ze skarżących napisał, że to narusza jego uczucia religijne, "wykorzystanie postaci św. Krzysztofa budzi niesmak, wizerunek świętego nie powinien być środkiem do osiągania żadnych celów, zwłaszcza komercyjnych. Agencja reklamowa Ambasada wykazała brak szacunku dla chrześcijan".

W wyjaśnieniu przesłanym do rady mBank odpowiedział: "Postać aktora...

10508

Dodaj komentarz

Chcesz czytać więcej?

Wykup dostęp »

Masz już konto? Zaloguj się 

Tygodnik Powszechny - weź, czytaj!

Jeśli założysz bezpłatne konto, możesz za darmo czytać 3 płatne teksty miesięcznie. Wykup dostęp, by czytać bez limitu najnowsze wydanie i numery archiwalne od 2003 roku! 

Więcej informacji: najczęściej zadawane pytania »

Napisz do nas

Chcesz podzielić się przemyśleniami, do których zainspirował Cię artykuł, zainteresować nas ważną sprawą lub opowiedzieć swoją historię? Napisz do redakcji na adres redakcja@tygodnikpowszechny.pl . Wiele listów publikujemy na łamach papierowego wydania oraz w serwisie internetowym, a dzięki niejednemu sygnałowi od Czytelników powstały ważne tematy dziennikarskie.

Obserwuj nasze profile społecznościowe i angażuj się w dyskusje: na Facebooku, Twitterze, Instagramie, YouTube. Zapraszamy!

Newsletter

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]