Palma
Palma

W Polsce nowe jest nie tyle samo zjawisko "sztuki w przestrzeni publicznej" (taka wszak powstawała i funkcjonowała od wieków, póki nie została zamknięta w wyspecjalizowanych przestrzeniach muzealno-galeryjnych), ile dyskusja o tendencji, jaką jest wychodzenie sztuki z owych izolowanych przestrzeni w przestrzeń ogólnodostępną, właśnie "publiczną". Zaczątki takiej dyskusji miały niestety charakter burzy medialnej.
Przykładem może być tu historia plakatu Katarzyny Kozyry "Więzy krwi", który w 1999 roku wprowadziła (a raczej próbowała wprowadzić) na swoje billboardy Zewnętrzna Galeria agencji AMS. Praca, mająca w intencji artystki zwrócić uwagę na dramat Kosowa, zawierała symbole instytucji niosących pomoc humanitarną - Czerwony Krzyż i Czerwony Półksiężyc, szokująco połączone z nagimi postaciami kalekich kobiet. Zastrzeżenia poszły jednak w kierunku "niegodnego...
Dodaj komentarz
Chcesz czytać więcej?
Wykup dostęp »
Załóż bezpłatne konto i zaloguj się, a będziesz mógł za darmo czytać 6 tekstów miesięcznie!
Wybierz dogodną opcję dostępu płatnego – abonament miesięczny, roczny lub płatność za pojedynczy artykuł.
Tygodnik Powszechny - weź, czytaj!
Więcej informacji: najczęściej zadawane pytania »
Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez Użytkowników w ramach komentarzy do Materiałów udostępnianych przez Usługodawcę.
Zapoznaj się z Regułami forum
Jeśli widzisz komentarz naruszający prawo lub dobre obyczaje, zgłoś go klikając w link "Zgłoś naruszenie" pod komentarzem.
© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]