Reklama

Łapanie własnego cienia

10.03.2014
Czyta się kilka minut
Nie potrafią jeszcze mówić, ale świetnie obsługują tablety i smartfony. Co technologia robi z mózgami dwulatków?
Fot. Mark Makela / CORBIS
T

Tato, wiedziałeś o wszystkim i nic nie zrobiłeś, by ostrzec innych” – tego zarzutu chciał uniknąć prof. Manfred Spitzer, niemiecki psychiatra i neurobiolog, ojciec szóstki dzieci, kiedy pisał „Digitale Demenz” („Cyfrową demencję”).
Książka ukazała się w 2012 r. Tytuł zawdzięcza południowokoreańskim lekarzom, którzy tym terminem określili symptomy chorobowe (psychiczne i fizyczne) wynikające z niekontrolowanego korzystania z mediów cyfrowych.
Spitzer dowodzi , że dorośli, którzy pozwalają dzieciom na korzystanie z mediów cyfrowych, wpływają w ten sposób na rozwój ich mózgów.
ŻÓŁTE ŻÓŁTKO
Pierwsza telewizja dla niemowląt powstała kilkanaście lat temu w USA. Pomysłodawcy „BabyFirstTV”, którzy wystąpili w filmie dokumentalnym Anne Georget z 2010 r. – „A TV in the Baby Bottle” (polska emisja: „Telewizja z mlekiem matki”) –...

10061

DZIĘKUJEMY, ŻE NAS CZYTASZ!

Żeby móc dostarczać Ci więcej tekstów najwyższej dziennikarskiej próby, prosimy Cię o wykupienie dostępu. Wykup i ciesz się nieograniczonym zasobem artykułów „Tygodnika”!

Masz już konto? Zaloguj się

Dostęp trzymiesięczny
69,90 zł

Przez 92 dni będziesz mieć dostęp do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum.

Dostęp roczny
199,90 zł

298,80 zł 99 zł taniej 
365 dni nieograniczonego dostępu do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum.

Dostęp miesięczny
24,90 zł

Przez 31 dni będziesz mieć dostęp do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum.

Napisz do nas

Chcesz podzielić się przemyśleniami, do których zainspirował Cię artykuł, zainteresować nas ważną sprawą lub opowiedzieć swoją historię? Napisz do redakcji na adres redakcja@tygodnikpowszechny.pl . Wiele listów publikujemy na łamach papierowego wydania oraz w serwisie internetowym, a dzięki niejednemu sygnałowi od Czytelników powstały ważne tematy dziennikarskie.

Obserwuj nasze profile społecznościowe i angażuj się w dyskusje: na Facebooku, Twitterze, Instagramie, YouTube. Zapraszamy!

Newsletter

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]