Reklama

Gusta i guściki

Gusta i guściki

22.05.2005
Czyta się kilka minut
Odbiorcy żyją dziś w równym stopniu informacjami zasłyszanymi w dzienniku i tym, o czym mówi reklama. W oparciu o takie źródła budujemy mniej lub bardziej umowną rzeczywistość, w której kobieta musi być ładna, tak jak chce tego aktualny ideał piękna, a jeśli jest gospodynią domową - musi być ograniczona.
K

Kobieta z siniakami na twarzy i podbitym okiem patrzy z wyrzutem na przechodniów. “Bo zupa była za słona" - mogliśmy przeczytać na billboardzie akcji społecznej przeciw przemocy. Na setkach innych reklam nogi, biusty i twarze modelek w bikini czy przykrótkich sukienkach mają nas przekonać do kupna kolejnego przedmiotu. Oba przekazy mogą, ale nie muszą czegoś w nas zmienić. Być może sąsiad przestanie bić żonę, być może ktoś ośmieli się stanąć w obronie katowanej sąsiadki. Być może kupię ten samochód albo użyję tego szamponu. Obie reklamy niczego jednak nie zmyślają: odwołują się do tego, co w nas jest.

Bo przecież jest między nami za dużo przemocy - albo testosteronu, jak pisze prof. Wiktor Osiatyński zwracając uwagę, że przemoc dotyka przede wszystkim kobiet. Z drugiej strony, obniżenie poziomu reklam (np. billboardów), jakie obserwujemy od kilku lat, też nie...

19930

Dodaj komentarz

Chcesz czytać więcej?

Wykup dostęp »

Załóż bezpłatne konto i zaloguj się, a będziesz mógł za darmo czytać 6 tekstów miesięcznie! 

Wybierz dogodną opcję dostępu płatnego – abonament miesięczny, roczny lub płatność za pojedynczy artykuł.

Tygodnik Powszechny - weź, czytaj!

Więcej informacji: najczęściej zadawane pytania »

Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez Użytkowników w ramach komentarzy do Materiałów udostępnianych przez Usługodawcę.

Zapoznaj się z Regułami forum

Jeśli widzisz komentarz naruszający prawo lub dobre obyczaje, zgłoś go klikając w link "Zgłoś naruszenie" pod komentarzem.

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]