Reklama

Czytanie prasy

Czytanie prasy

18.07.2007
Czyta się kilka minut
Wprawdzie statystyki wskazują, że tylko część, i to tak zwana mniejsza połowa, Polaków czyta codzienną prasę, ale jednak dostatecznie dużo spośród nas oddaje się temu zajęciu, by warto było przez moment się zastanowić nad jego sensem. Fryderyk Nietzsche uważał, że tylko idiota czyta codzienną prasę, a była to druga połowa XIX wieku, kiedy jej zasięg i znaczenie były nieporównanie mniejsze, a jakość nieporównanie większa.
N

Niewątpliwie najlepszą porą na czytanie prasy jest ranek. Dobre i niespieszne śniadanie, gazeta i krótki spacer - oto ideał dla wielu osób. Jednak dlaczego gazeta? Co jest przyjemnego w lekturze gazety i czym ta lektura różni się od zajęcia znacznie częściej uprawianego przez obywateli całego cywilizowanego i niecywilizowanego świata, czyli oglądania wiadomości w telewizji? W gruncie rzeczy niełatwo o odpowiedź. Moja w sposób zasadniczy różni się, jak wiem, zarówno od tendencji większości czytelników, jak i od skłonności dobrych gazet codziennych, które przecież są przedsięwzięciami komercyjnymi i muszą reagować na upodobania czytelników, więc coraz częściej stają się gazetami służącymi raczej rozrywce niż informacji.

Otóż, ja i zapewne jakaś część czytelników gazet lubi je za długie, a nie za krótkie wiadomości. W czasach telewizji i internetu krótkie...

4036

Dodaj komentarz

Chcesz czytać więcej?

Wykup dostęp »

Masz już konto? Zaloguj się 

Tygodnik Powszechny - weź, czytaj!

Jeśli założysz bezpłatne konto, możesz za darmo czytać 3 płatne teksty miesięcznie. Wykup dostęp, by czytać bez limitu najnowsze wydanie i numery archiwalne od 2003 roku! 

Więcej informacji: najczęściej zadawane pytania »

Napisz do nas

Chcesz podzielić się przemyśleniami, do których zainspirował Cię artykuł, zainteresować nas ważną sprawą lub opowiedzieć swoją historię? Napisz do redakcji na adres redakcja@tygodnikpowszechny.pl . Wiele listów publikujemy na łamach papierowego wydania oraz w serwisie internetowym, a dzięki niejednemu sygnałowi od Czytelników powstały ważne tematy dziennikarskie.

Obserwuj nasze profile społecznościowe i angażuj się w dyskusje: na Facebooku, Twitterze, Instagramie, YouTube. Zapraszamy!

Newsletter

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]