Reklama

Cyfrowa pandemia

Cyfrowa pandemia

30.03.2020
Czyta się kilka minut
Nie da się przeprowadzić eksperymentu, który wyjaśniałby zachowania ludzi w czasie epidemii. Ale czasem z pomocą przyjść może gra komputerowa.
Klienci restauracji oczekujący na wydanie zamówienia, Bangkok, 24 marca 2020 r. SAKCHAI LALIT / AP / EAST NEWS
W

W2005 r. w popularnej grze sieciowej „World of Warcraft” („WoW”) wystąpił błąd, który sprawił, że postaci graczy zaczęły się zarażać śmiertelną (w wirtualnym świecie) chorobą. Szybko rozniosła się po całym uniwersum. To, co działo się dalej, śledzili nie tylko gracze i programiści, ale także epidemiolodzy.

W „WoW”, oryginalnie wydanym ponad 15 lat temu, ale rozwijanym do dzisiaj, można się wcielić w przedstawiciela jednej z kilku ras, wybrać profesję i przemierzać olbrzymią mapę, wypełnioną potworami do pokonania oraz awatarami innych użytkowników. Rozgrywka polega na eksploracji, handlu, walce i zawieraniu sojuszy, graczom zaś pozostawiono bardzo dużą swobodę działania.

13 września 2005 r. uruchomiono nowy obszar oraz misję przeznaczoną dla doświadczonych graczy. Sterowany przez sztuczną inteligencję przeciwnik rzucał zaklęcie „skażona krew”, które zarażało pobliskie...

4974

Dodaj komentarz

Chcesz czytać więcej?

Wykup dostęp »

Załóż bezpłatne konto i zaloguj się, a będziesz mógł za darmo czytać 6 tekstów miesięcznie! 

Wybierz dogodną opcję dostępu płatnego – abonament miesięczny, roczny lub płatność za pojedynczy artykuł.

Tygodnik Powszechny - weź, czytaj!

Więcej informacji: najczęściej zadawane pytania »

Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez Użytkowników w ramach komentarzy do Materiałów udostępnianych przez Usługodawcę.

Zapoznaj się z Regułami forum

Jeśli widzisz komentarz naruszający prawo lub dobre obyczaje, zgłoś go klikając w link "Zgłoś naruszenie" pod komentarzem.

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]