Wstęp

Na czym polega jego fenomen? Na wejściu w szeroki świat brzmieniami radykalnej awangardy? Na towarzyszeniu muzyką przemianom polskiej rzeczywistości? Na zbudowaniu dźwiękami wielu godzin naszych filmowych przeżyć?

04.01.2014

Czyta się kilka minut

Okładka dodatku poświęconego pamięci Wojciecha Kilara / Fot. Bartek Barczyk
Okładka dodatku poświęconego pamięci Wojciecha Kilara / Fot. Bartek Barczyk

Niedzielę 29 grudnia, dzień śmierci kompozytora, spędzaliśmy z przyjaciółmi. Nie krytykami muzycznymi, nie kompozytorami, ale owszem, miłośnikami muzyki. Ich emocje nie były pozą, nie było w nich mędrkowania ani kalkulacji. Gospodarz wyszukiwał i z przejęciem włączał kolejne utwory. Wojciech Kilar był między nami obecny, bo potrzebowali tego słuchacze. Czy jest cokolwiek, co lepiej świadczyłoby o kompozytorze?

Dziękujemy, że nas czytasz!

Wykupienie dostępu pozwoli Ci czytać artykuły wysokiej jakości i wspierać niezależne dziennikarstwo w wymagających dla wydawców czasach. Rośnij z nami! Pełna oferta →

Dostęp 10/10

  • 10 dni dostępu - poznaj nas
  • Natychmiastowy dostęp
  • Ogromne archiwum
  • Zapamiętaj i czytaj później
  • Autorskie newslettery premium
  • Także w formatach PDF, EPUB i MOBI
10,00 zł

Dostęp kwartalny

Kwartalny dostęp do TygodnikPowszechny.pl
  • Natychmiastowy dostęp
  • 92 dni dostępu = aż 13 numerów Tygodnika
  • Ogromne archiwum
  • Zapamiętaj i czytaj później
  • Autorskie newslettery premium
  • Także w formatach PDF, EPUB i MOBI
89,90 zł
© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]
Ur. 1973. Jest krytykiem i publicystą muzycznym, historykiem kultury, współpracownikiem „Tygodnika Powszechnego” oraz Polskiego Radia Chopin, członkiem jury International Classical Music Awards. Wykłada przedmioty związane z historią i recepcją muzyki i… więcej

Artykuł pochodzi z numeru TP 02/2014

Artykuł pochodzi z dodatku „Wojciech Kilar