Reklama

Tomatito: "Aguadulce"

Tomatito: "Aguadulce"

12.12.2004
Czyta się kilka minut
Gdybym napisał, że utwór Al Mariyya, otwierający nową płytę Tomatito, hiszpańskiego gitarzysty flamenco, robi równie wielkie wrażenie, jak kompozycja Mediterranean Sundance, jaką 5 grudnia 1980 r. rozpoczął się legendarny już występ tria gitarowego w składzie: John McLaughlin, Al di Meola, Paco de Lucia, zapewne nieco bym przesadził, ale - proszę mi wierzyć - tylko nieco.
U

Urodzony w 1958 r. w Almerii, w rodzinie wędrownych cyganów, Jose Fernandez Torres (Tomatito), uchodzi za jednego z najbłyskotliwszych twórców flamenco, obok Paco Peni, Pepe Habichuela czy Paco de Lucii, pod którego okiem od ćwierćwiecza rozwija swój talent. Był członkiem zespołu towarzyszącego mu w koncertowych podróżach, wystąpił także na wydanym w tym roku rewelacyjnym albumie “Cositas Buenas", jakim de Lucia w wielkim stylu powrócił do źródeł flamenco. Co najważniejsze, Tomatito ma w dorobku kilka świetnych płyt solowych, którymi w latach 90. zapracował na własne nazwisko: “Barrio negro", “Gitarra gitana" czy “Paseo de los castanos".

Na “Aguadulce" wykonuje tango i rumbę, a także takie tradycyjne gatunki, jak solea i buleria. Towarzyszy mu wyklaskujący charakterystyczny rytm flamenco Los de Siempre i perkusjonista Antonio Carmona. Temperatura rośnie, gdy...

1610

Dodaj komentarz

Chcesz czytać więcej?

Wykup dostęp »

Załóż bezpłatne konto i zaloguj się, a będziesz mógł za darmo czytać 6 tekstów miesięcznie! 

Wybierz dogodną opcję dostępu płatnego – abonament miesięczny, roczny lub płatność za pojedynczy artykuł.

Tygodnik Powszechny - weź, czytaj!

Więcej informacji: najczęściej zadawane pytania »

Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez Użytkowników w ramach komentarzy do Materiałów udostępnianych przez Usługodawcę.

Zapoznaj się z Regułami forum

Jeśli widzisz komentarz naruszający prawo lub dobre obyczaje, zgłoś go klikając w link "Zgłoś naruszenie" pod komentarzem.

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]