Reklama

Sztuka albo życie

Sztuka albo życie

15.10.2012
Czyta się kilka minut
Ubrania projektowane przez Sarę Lipską znów budzą żądzę posiadania. Przejrzysty do granic przyzwoitości materiał na wieczorową suknię, osłaniający ciało jedynie skomplikowanymi wzorami z szafirowych koralików. Albo złoto-różowy atłasowy płaszcz...
Sara Lipska, Portret Heleny Rubinstein, olej, płótno, kolekcja prywatna Fot. Muzeum Rzeźby im. Xawerego Dunikowskiego
W

Wydawać by się mogło, że Sara Lipska dysponowała na tyle różnorodną paletą talentów, by – jak Helena Rubinstein czy Coco Chanel – stworzyć własną, ponadczasową markę (i własną legendę). Jej projekty ubrań i kostiumów teatralnych nadal zachwycają. Tymczasem nie doczekała się czerwonych dywanów, pikantnych biografii, milionów dolarów ani jachtów na riwierze. Jej największym sukcesem komercyjnym okazał się elegancki, ale pojedynczy butik krawiecki przy Champs-Élysées, funkcjonujący do 1939 r. Do tego cenna, zdobyta heroicznie, mała stabilizacja w Paryżu.

Czy o tym, że nie dołączyła do grona wielkich kreatorek nowej, dynamicznej kobiecości, zadecydował niedostatek cechy nader przydatnej w budowaniu biznesu: bezwzględności? Albo fakt, że jako matka w nieprzyjaznych czasach samotnie wychowująca nieślubną córkę była przekonana, że ważniejsza od kariery jest odpowiedzialność za drugą...

17647

Dodaj komentarz

Chcesz czytać więcej?

Wykup dostęp »

Załóż bezpłatne konto i zaloguj się, a będziesz mógł za darmo czytać 6 tekstów miesięcznie! 

Wybierz dogodną opcję dostępu płatnego – abonament miesięczny, roczny lub płatność za pojedynczy artykuł.

Tygodnik Powszechny - weź, czytaj!

Więcej informacji: najczęściej zadawane pytania »

Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez Użytkowników w ramach komentarzy do Materiałów udostępnianych przez Usługodawcę.

Zapoznaj się z Regułami forum

Jeśli widzisz komentarz naruszający prawo lub dobre obyczaje, zgłoś go klikając w link "Zgłoś naruszenie" pod komentarzem.

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]