Reklama

Polityczny majstersztyk

17.06.2008
Czyta się kilka minut
Jego karierę porównuje się do sukcesów, które w latach 90. odnosiły firmy internetowe w Krzemowej Dolinie. Jak kiedyś twórcy Yahoo i Google, Barack Obama stawał do walki, nie mając kapitału ani doświadczenia. Dziś wspiera go 750 tys. ochotników.
J

Jej kampania wyborcza była kwintesencją wieku XX" - tak o Hillary Clinton napisał dziennik "New York Times". - Jego kampania należy do wieku XXI".

W prawyborach Partii Demokratycznej Clinton startowała z przekonaniem, że zwycięstwo ma w kieszeni. Obama był świadom, że czeka go walka długa i ciężka. Clinton zakładała, że o jej nominacji przesądzi już w lutym seria głosowań w tzw. super-wtorek, i nie robiła praktycznie nic w stanach, w których prawybory miały odbywać się później. To normalne: zazwyczaj kandydaci nie fatygują się tam, gdzie nie muszą. Tymczasem Obama jeszcze ubiegłej jesieni zaczął organizować ludzi w stanach Wisconsin i Vermont, do których zwykle żaden kandydat nie zagląda. Z pozoru wydawać się mogło, że to taktyka pozbawiona sensu.

Obamie - który karierę polityczną rozpoczynał tuż po studiach prawniczych na Harvardzie jako...

9358

DZIĘKUJEMY, ŻE NAS CZYTASZ!

Żeby móc dostarczać Ci więcej tekstów najwyższej dziennikarskiej próby, prosimy Cię o wykupienie dostępu. Wykup i ciesz się nieograniczonym zasobem artykułów „Tygodnika”!

Tak, chcę
czytać więcej »

Masz już konto? Zaloguj się

Napisz do nas

Chcesz podzielić się przemyśleniami, do których zainspirował Cię artykuł, zainteresować nas ważną sprawą lub opowiedzieć swoją historię? Napisz do redakcji na adres redakcja@tygodnikpowszechny.pl . Wiele listów publikujemy na łamach papierowego wydania oraz w serwisie internetowym, a dzięki niejednemu sygnałowi od Czytelników powstały ważne tematy dziennikarskie.

Obserwuj nasze profile społecznościowe i angażuj się w dyskusje: na Facebooku, Twitterze, Instagramie, YouTube. Zapraszamy!

Newsletter

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]