Reklama

Po boomie?

Po boomie?

30.09.2008
Czyta się kilka minut
O zakończonym festiwalu "Warszawska Jesień
E

Ewa Szczecińska: "Warszawska Jesień" przez wiele ostatnich lat konfrontowała muzykę polską z centrum moderny - muzyką niemiecką, austriacką, francuską, włoską. W tym roku tematem była twórczość drugiego krańca Europy, Półwyspu Iberyjskiego, oraz ogromnej przestrzeni Ameryki Łacińskiej. Tym samym kierunek konfrontacji przesunął się na południe.

Daniel Cichy: Muzyka ta nie jest w Polsce znana, podobną niespodzianką było spotkanie z kompozytorami azjatyckimi trzy lata temu, jednak tegoroczne zderzenie nie wypadło szczególnie interesująco, a na pewno mniej egzotycznie niż wówczas. Pewnie dlatego, że tradycja tej muzyki jest nam bliższa, większość iberyjskich kompozytorów kształciła się w ośrodkach europejskich i posługuje swoistym dźwiękowym esperanto. Kilku nazwisk zabrakło. Chociażby najwybitniejszego twórcy portugalskiego, związanego z paryskim IRCAM-em,...

7997

Dodaj komentarz

Chcesz czytać więcej?

Wykup dostęp »

Załóż bezpłatne konto i zaloguj się, a będziesz mógł za darmo czytać 6 tekstów miesięcznie! 

Wybierz dogodną opcję dostępu płatnego – abonament miesięczny, roczny lub płatność za pojedynczy artykuł.

Tygodnik Powszechny - weź, czytaj!

Więcej informacji: najczęściej zadawane pytania »

Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez Użytkowników w ramach komentarzy do Materiałów udostępnianych przez Usługodawcę.

Zapoznaj się z Regułami forum

Jeśli widzisz komentarz naruszający prawo lub dobre obyczaje, zgłoś go klikając w link "Zgłoś naruszenie" pod komentarzem.

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]