Reklama

Ładowanie...

MDIgate

24.09.2013
Czyta się kilka minut
Rafał Szymczak, prezes związku firm PR, wspólnik w agencji PR profile, wykładowca w instytucie dziennikarstwa UW.: Gdyby MDI należała do mojej organizacji branżowej, z przyjemnością rozpocząłbym procedurę jej wyrzucenia.
Fot. Archiwum prywatne
M

Media, nie tylko w Polsce, są w trudnej sytuacji ekonomicznej i przestają dostarczać odbiorcom istotnych treści. Jak do tego doszło? Wbrew obiegowej opinii, głównym winnym nie jest internet, tak jak za straty wywołane powodzią nie jest odpowiedzialna chmura deszczowa. W dużym stopniu winni są właściciele i wydawcy mediów, systematycznie obniżający jakość swoich produktów, częściowo także czytelnicy, dający sobie wmówić, że wartościową treść można mieć za darmo, a częściowo dziennikarze, nie dość skutecznie broniący standardów swojego zawodu. Warto widzieć też belkę we własnym oku. Zatem muszę przyznać, że i branża PR ma w korodowaniu mediów swój udział.

Gdy brakuje na chleb, łatwiej się chodzi na kompromis z zasadami. W mediach można dziś kupić bardzo wiele – od milczenia o niecnych uczynkach reklamodawcy do wzmianki o produkcie w edytorialu. Media „ratują...

4041

DZIĘKUJEMY, ŻE NAS CZYTASZ!

Żeby móc dostarczać Ci więcej tekstów najwyższej dziennikarskiej próby, prosimy Cię o wykupienie dostępu. Wykup i ciesz się nieograniczonym zasobem artykułów „Tygodnika”!

Masz już konto? Zaloguj się

Dostęp trzymiesięczny
69,90 zł

Przez 92 dni będziesz mieć dostęp do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum. 

Dostęp roczny + bilety w prezencie
199,90 zł

298,80 zł 99 zł taniej 
365 dni nieograniczonego dostępu do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum. Teraz do dostępu prezent: 2 bilety kinowe na film „Johnny”!

Dostęp miesięczny
24,90 zł

Przez 31 dni będziesz mieć dostęp do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum.

Napisz do nas

Chcesz podzielić się przemyśleniami, do których zainspirował Cię artykuł, zainteresować nas ważną sprawą lub opowiedzieć swoją historię? Napisz do redakcji na adres redakcja@tygodnikpowszechny.pl . Wiele listów publikujemy na łamach papierowego wydania oraz w serwisie internetowym, a dzięki niejednemu sygnałowi od Czytelników powstały ważne tematy dziennikarskie.

Obserwuj nasze profile społecznościowe i angażuj się w dyskusje: na Facebooku, Twitterze, Instagramie, YouTube. Zapraszamy!

Newsletter

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]