Szanowny Użytkowniku,

25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”). W związku z tym informujemy, że wprowadziliśmy zmiany w Regulaminie Serwisu i Polityce Prywatności. Prosimy o poświęcenie kilku minut, aby się z nimi zapoznać. Możliwe jest to tutaj.

Rozumiem

Reklama

Kultura picia

Kultura picia

24.11.2014
Czyta się kilka minut
„Polska jest bardziej browarna niż solidarna” – stwierdził bp Tadeusz Bronakowski, przewodniczący zespołu ds. apostolstwa trzeźwości przy KEP.

„Polacy topią się w oceanie alkoholu – mówił. – W wielu miejscach jest on dostępny całą dobę”. Oraz: „reklamy i media wychowują młodzież ze szklanką piwa”. Zaapelował też o całkowity zakaz reklamy alkoholu.
Najłatwiej skwitować to uwagą o wtrącaniu się Kościoła, a problem jest realny. Dostęp do alkoholu mamy „24h”. Łatwiejszy niż do chleba. W kraju zmagającym się z pijaństwem kierowców od butelek uginają się półki na stacjach benzynowych. A reklama pokazuje je jako zwornik relacji w grupie. „U nas się pije” – mówi, również nieletnim. Wg PARPA, pije 87 proc. uczniów III klas gimnazjum i ponad 95 proc. uczniów II klas szkół średnich.
Tylko że to połowa problemu. Gdy biskup wytyka „rozpijanie Polaków przez tych, którzy na produkcji i handlu alkoholem zarabiają miliony”, stawia sprawę tak, jakby przeciw trzeźwej tkance narodu spisek uknuły zewnętrzne siły. Jasne, zarabiają,...

1409

Dodaj komentarz

Chcesz czytać więcej?

Wykup dostęp »

Załóż bezpłatne konto i zaloguj się, a będziesz mógł za darmo czytać 6 tekstów miesięcznie! 

Wybierz dogodną opcję dostępu płatnego – abonament miesięczny, roczny lub płatność za pojedynczy artykuł.

Tygodnik Powszechny - weź, czytaj!

Więcej informacji: najczęściej zadawane pytania »

Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez Użytkowników w ramach komentarzy do Materiałów udostępnianych przez Usługodawcę.

Zapoznaj się z Regułami forum

Jeśli widzisz komentarz naruszający prawo lub dobre obyczaje, zgłoś go klikając w link "Zgłoś naruszenie" pod komentarzem.

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]