Reklama

Koncert w trzech odsłonach

Koncert w trzech odsłonach

02.01.2005
Czyta się kilka minut
1. Odsłona pierwsza: modernistyczna blacha, cement i szkło oplecione cienką srebrną nitką.
N

Nowy utwór, premiera “Koncertu na klawesyn i orkiestrę" Krzysztofa Knittla, dedykowanego Elżbiecie Chojnackiej i Antoniemu Witowi. Klawesyn (Chojnacka) zaczyna od powabnych chochlikowych podskoków, które stają się coraz bardziej złożone, rozedrgane, lekko histeryczne, coraz silniej otulane przez gęstniejącą partię orkiestry. A orkiestra: pohukuje klasterami blachy, szaleje w przebierankach smyczków, dźwięczy metalowymi barwami perkusji. W końcu klawesynowe podskoki giną pod tą orkiestrową mozaiką.

Chaos? Dezorientacja? Nic z tych rzeczy. Plecionkę wyrywających się na niezależność wątków tej wielowarstwowej partytury trzyma jakiś wewnętrzny magnes.

Wbrew tytułowi - nie jest to “Koncert klawesynowy", lecz niezbyt obszerny (około 15 minut) muzyczny monument zbudowany z dużych bloków; gęstych i mrocznych (orkiestra), które spowija ledwie...

3409

Dodaj komentarz

Chcesz czytać więcej?

Wykup dostęp »

Załóż bezpłatne konto i zaloguj się, a będziesz mógł za darmo czytać 6 tekstów miesięcznie! 

Wybierz dogodną opcję dostępu płatnego – abonament miesięczny, roczny lub płatność za pojedynczy artykuł.

Tygodnik Powszechny - weź, czytaj!

Więcej informacji: najczęściej zadawane pytania »

Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez Użytkowników w ramach komentarzy do Materiałów udostępnianych przez Usługodawcę.

Zapoznaj się z Regułami forum

Jeśli widzisz komentarz naruszający prawo lub dobre obyczaje, zgłoś go klikając w link "Zgłoś naruszenie" pod komentarzem.

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]