Reklama

Czemu nie chcą płacić...

Czemu nie chcą płacić...

15.05.2007
Czyta się kilka minut
Abonament radiowo-telewizyjny stanowi 90 proc. budżetu Polskiego Radia oraz jedną trzecią ponad 1,5-miliardowego budżetu rocznego TVP (ponad połowę tej sumy zjada 16 ośrodków regionalnych). Poborcą abonamentu jest Poczta Polska, za co inkasuje 8 proc. wpłacanych pieniędzy (Związek Banków Polskich kilka lat temu proponował pobieranie abonamentu via banki za 2 proc., ale nie skorzystano z oferty). I tak jednak szefowie publicznego radia i telewizji twierdzą, że ich programy byłyby bardziej misyjne, gdyby nie musiano dorabiać reklamami.
P

Pieniędzy jest wciąż za mało, ponieważ mniej niż połowa ustawowo zobowiązanych do płacenia abonamentu Polaków go nie płaci. I nie ma - jak do tej pory - skutecznego sposobu egzekwowania tej ustawowej należności. Poczta chciała wysyłać kontrolerów, ale nie mieli oni mocy egzekucyjnej. Myślano o pobieraniu abonamentu przez operatorów kablowych, ale, obawiając się zmniejszenia liczby abonentów sieci kablowych (opłata na rzecz operatora kablowego nie jest tożsama z opłacaniem abonamentu RTV), nie są oni tym zainteresowani. Dziś mówi się o przyznaniu prawa do sprawdzania, czy podatnik opłacił abonament RTV urzędom skarbowym.

Płacenie abonamentu na media, które tracą publiczne oblicze i są coraz bardziej wyrazistymi mediami grupy rządzącej, przestaje się Polakom podobać. Ustawowo można ponowić nakazanie opłacania abonamentu, stworzyć z niego niby podatek, tylko czy...

2475

Dodaj komentarz

Chcesz czytać więcej?

Wykup dostęp »

Załóż bezpłatne konto i zaloguj się, a będziesz mógł za darmo czytać 6 tekstów miesięcznie! 

Wybierz dogodną opcję dostępu płatnego – abonament miesięczny, roczny lub płatność za pojedynczy artykuł.

Tygodnik Powszechny - weź, czytaj!

Więcej informacji: najczęściej zadawane pytania »

Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez Użytkowników w ramach komentarzy do Materiałów udostępnianych przez Usługodawcę.

Zapoznaj się z Regułami forum

Jeśli widzisz komentarz naruszający prawo lub dobre obyczaje, zgłoś go klikając w link "Zgłoś naruszenie" pod komentarzem.

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]