Reklama

Telewizja toksyczna

Telewizja toksyczna

30.11.2003
Czyta się kilka minut
Telewizja i radio publiczne różnią się od komercyjnych tym, że mają obowiązek wypełniania misji. Publiczne służą demokracji, komercyjne używają jej. Łatwo jednak zauważyć, że niektóre programy w telewizji komercyjnej spełniają więcej wymogów misji publicznej niż te, które pojawiają się w publicznej.
O

Obowiązkiem telewizji publicznej jest rzetelne informowanie, kształtowanie nowoczesnego społeczeństwa, pobudzanie samorządności, doskonalenie rządowych oraz pozarządowych instytucji społecznych i państwa. Zyskiem telewizji komercyjnych są z kolei pieniądze z reklam i telegier. Informacja i inne programy są po to, by zwiększać oglądalność i dochody.

Odpocząć od Unii

Telewizja publiczna winna być dostępnym i zrozumiałym medium informacyjnym. Dlaczego nie jest? Może dlatego, że jest zmuszona zarabiać emitowaniem reklam, bo abonament płaci jedynie 51 proc. zobowiązanych? Dla porównania: brytyjską BBC finansuje 97 proc. posiadaczy telewizorów, ale kary za niepłacenie abonamentu są tak dotkliwe, że nikomu nie opłaca się inna praktyka. Może jednak przyczyny komercjalizacji telewizji publicznej są inne...

W noc po...

15077

Dodaj komentarz

Chcesz czytać więcej?

Wykup dostęp »

Załóż bezpłatne konto i zaloguj się, a będziesz mógł za darmo czytać 6 tekstów miesięcznie! 

Wybierz dogodną opcję dostępu płatnego – abonament miesięczny, roczny lub płatność za pojedynczy artykuł.

Tygodnik Powszechny - weź, czytaj!

Więcej informacji: najczęściej zadawane pytania »

Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez Użytkowników w ramach komentarzy do Materiałów udostępnianych przez Usługodawcę.

Zapoznaj się z Regułami forum

Jeśli widzisz komentarz naruszający prawo lub dobre obyczaje, zgłoś go klikając w link "Zgłoś naruszenie" pod komentarzem.

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]