Ładowanie...
"Britten operas" (vol. II)

“Sen nocy letniej" pod ręką kompozytora skrzy się energią, żarem, blaskiem; nic dziwnego, że to właśnie Britten został nazwany drugim ojcem muzyki angielskiej - po Henrym Purcellu, autorze niezapomnianej “The Fairy Queen" (również według komedii Szekspira). Na pierwszym krążku z “Gwałtem na Lukrecji" znajdziemy jeszcze niewielką, ale wspaniałą kantatę “Fedra" w żarliwym wykonaniu Janet Baker.
Wreszcie nieśmiertelna “Śmierć w Wenecji" według Manna. Tym razem za pulpitem dyrygenckim Steuart Bedford, w roli Aschenbacha - oczywiście Peter Pears. Pierwsze sceny opery należą tylko do niego. To wspaniały teatr jednego wielkiego aktora. Britten przyglądał się tylko i wspierał to nagranie - był już wówczas bardzo chory i nie mógł sam stanąć za pulpitem. Ale Bedford stanął na wysokości zadania.
Ostatnie dwa krążki to “Gloriana", napisana z okazji...
DZIĘKUJEMY, ŻE NAS CZYTASZ!
Żeby móc dostarczać Ci więcej tekstów najwyższej dziennikarskiej próby, prosimy Cię o wykupienie dostępu. Wykup i ciesz się nieograniczonym zasobem artykułów „Tygodnika”!
Masz już konto? Zaloguj się
Przez 92 dni będziesz mieć dostęp do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum.
360 zł 160 zł taniej (od oferty 10/10 na rok)
365 dni nieograniczonego dostępu do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum.
Przez 10 dni będziesz mieć dostęp do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum.
Napisz do nas
Chcesz podzielić się przemyśleniami, do których zainspirował Cię artykuł, zainteresować nas ważną sprawą lub opowiedzieć swoją historię? Napisz do redakcji na adres redakcja@tygodnikpowszechny.pl . Wiele listów publikujemy na łamach papierowego wydania oraz w serwisie internetowym, a dzięki niejednemu sygnałowi od Czytelników powstały ważne tematy dziennikarskie.
Obserwuj nasze profile społecznościowe i angażuj się w dyskusje: na Facebooku, Twitterze, Instagramie, YouTube. Zapraszamy!
© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]