Reklama

Wychynąć w przyszłość

Wychynąć w przyszłość

17.10.2017
Czyta się kilka minut
Bodo Kox ucieka przed zimną stylistyką science fiction – w melodramat, w komedię, to znów w film noir. Efektem jest sympatyczna hybryda, niewstydząca się prostych wzruszeń i oszczędnie gospodarująca futurystycznymi gadżetami.
Agata Buzek w filmie „Człowiek z magicznym pudełkiem” BARTOSZ MROZOWSKI / KINO ŚWIAT
W

Wszyscy szukamy czegoś prawdziwego” – to zdanie wypowiedziane przez porucznik Joshi w „Blade Runnerze 2049” streszcza w krótkich żołnierskich słowach całe widowisko rozdęte do prawie trzech godzin. Film Denisa Villeneuve’a powtarza i przemiela wątki z pierwszego „Łowcy androidów”, pytając raz jeszcze o indywidualną tożsamość oraz granice człowieczeństwa w dobie coraz bardziej zaawansowanych eksperymentów z DNA i sztuczną inteligencją. Oczywiście zaprzęgniętych w globalną ekonomię i zmierzających do powszechnej kontroli. Tymczasem na nasze ekrany wchodzi „Człowiek z magicznym pudełkiem” – film, który też dałoby się sprowadzić do tych ważkich dla humanizmu kwestii, lecz porównania z amerykańską superprodukcją muszą się na tym zakończyć. Nie tylko dlatego, że polski film w reżyserii Bodo Koksa ma o wiele mniejsze ambicje, operuje znacznie skromniejszymi środkami i w jeszcze większym...

4821

Dodaj komentarz

Chcesz czytać więcej?

Wykup dostęp »

Załóż bezpłatne konto i zaloguj się, a będziesz mógł za darmo czytać 6 tekstów miesięcznie! 

Wybierz dogodną opcję dostępu płatnego – abonament miesięczny, roczny lub płatność za pojedynczy artykuł.

Tygodnik Powszechny - weź, czytaj!

Więcej informacji: najczęściej zadawane pytania »

Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez Użytkowników w ramach komentarzy do Materiałów udostępnianych przez Usługodawcę.

Zapoznaj się z Regułami forum

Jeśli widzisz komentarz naruszający prawo lub dobre obyczaje, zgłoś go klikając w link "Zgłoś naruszenie" pod komentarzem.

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]