Wykupienie dostępu pozwoli Ci czytać artykuły wysokiej jakości i wspierać niezależne dziennikarstwo w wymagających dla wydawców czasach. Rośnij z nami! Pełna oferta →
Rada wielokrotnie popierała działania dziennikarskie wspomagające proces lustracyjny (wydaliśmy w tej sprawie oświadczenia, m.in. 22 stycznia i 1 kwietnia 2003 r. oraz
19 stycznia i 6 maja 2005 r., dostępne na www.radaetykimediow.pl). Zadaniem dziennikarzy jest jednak również minimalizowanie kosztów społecznych, jakie ów proces pociąga. Oglądalność, słuchalność i poczytność muszą ustąpić miejsca poczuciu odpowiedzialności i rozwadze. Zasady, spisane w Karcie Etycznej Mediów, wymagają przeprowadzenia lustracji również wśród dziennikarzy. Członkowie Rady poddają się tej procedurze. Jednocześnie, wobec upowszechnianych wątpliwości co do publicznego mandatu zaufania wobec REM, przypominamy, że członków Rady - pracujących społecznie - wybiera, zgodnie z regułami demokratycznymi, Konferencja Mediów Polskich, w skład której wchodzą elektroniczne media publiczne i prywatne, stowarzyszenia dziennikarskie i producenckie, Izba Wydawców Prasy.
RADA ETYKI MEDIÓW Warszawa, 23 maja 2006 r.