Szanowny Użytkowniku,

25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”). W związku z tym informujemy, że wprowadziliśmy zmiany w Regulaminie Serwisu i Polityce Prywatności. Prosimy o poświęcenie kilku minut, aby się z nimi zapoznać. Możliwe jest to tutaj.

Rozumiem

Reklama

Wobec lustracji

Wobec lustracji

30.05.2006
Czyta się kilka minut
Jest oczywiste, że media, którym Rada Etyki Mediów zwracała uwagę na szkodliwość społeczną pewnych form informowania o osobach oskarżonych o współpracę ze służbami specjalnymi PRL, bronią zaciekle swoich metod. Smutne, że znani dziennikarze, którzy podjęli się tej obrony, będąc pracownikami tych mediów, nie polemizują z treścią naszego oświadczenia z 19 maja 2006 r. Nie publikując go, uciekają się do insynuacji i oszczerstw wobec członków REM. Oszczercom nie odpowiadamy, ale uważamy za konieczne poinformowanie opinii publicznej o naszym rzeczywistym stanowisku.
R

Rada wielokrotnie popierała działania dziennikarskie wspomagające proces lustracyjny (wydaliśmy w tej sprawie oświadczenia, m.in. 22 stycznia i 1 kwietnia 2003 r. oraz

19 stycznia i 6 maja 2005 r., dostępne na www.radaetykimediow.pl). Zadaniem dziennikarzy jest jednak również minimalizowanie kosztów społecznych, jakie ów proces pociąga. Oglądalność, słuchalność i poczytność muszą ustąpić miejsca poczuciu odpowiedzialności i rozwadze. Zasady, spisane w Karcie Etycznej Mediów, wymagają przeprowadzenia lustracji również wśród dziennikarzy. Członkowie Rady poddają się tej procedurze. Jednocześnie, wobec upowszechnianych wątpliwości co do publicznego mandatu zaufania wobec REM, przypominamy, że członków Rady - pracujących społecznie - wybiera, zgodnie z regułami demokratycznymi, Konferencja Mediów Polskich, w skład której wchodzą elektroniczne media publiczne i prywatne, stowarzyszenia dziennikarskie i producenckie, Izba Wydawców Prasy.

RADA ETYKI MEDIÓW Warszawa, 23 maja 2006 r.

Czytasz ten tekst bezpłatnie, bo Fundacja Tygodnika Powszechnego troszczy się o promowanie czytelnictwa i niezależnych mediów. Wspierając ją, pomagasz zapewnić "Tygodnikowi" suwerenność, warunek rzetelnego i niezależnego dziennikarstwa. Przekaż swój datek:

Dodaj komentarz

Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez Użytkowników w ramach komentarzy do Materiałów udostępnianych przez Usługodawcę.

Zapoznaj się z Regułami forum

Jeśli widzisz komentarz naruszający prawo lub dobre obyczaje, zgłoś go klikając w link "Zgłoś naruszenie" pod komentarzem.

Zaloguj się albo zarejestruj aby dodać komentarz

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]