Ładowanie...
Spór o "Przykazania medialne" - ankieta

Janina Jankowska
Niefortunny zapis w ustawie o radiofonii może nieoczekiwanie przynieść dobre owoce: skłonić środowisko do chwili refleksji nad sensem i wagą etyki dziennikarskiej. Dziś kodeksy i upomnienia Rady Etyki Mediów traktowane są, zwłaszcza przez dziennikarzy najsilniej oddziaływujących na opinię publiczną, jako nobliwy anachronizm.
Dlaczego tak się dzieje? Większość dziennikarzy nie pracuje już w redakcjach, ale w fabrykach produkujących informację. Dostarczają towar nastawiony na określony "target", który daje zyski w postaci reklam, nakładów, procentów słuchalności, oglądalności itp. Czy to wszystko tłumaczy? Nie do końca, bo nawet w warunkach rynkowych produkt dziennikarski winien mieć swój handlowy standard, tzn. być rzetelny, starannie udokumentowany, zweryfikowany, informacyjnie bezstronny. Tak nie jest....
DZIĘKUJEMY, ŻE NAS CZYTASZ!
Żeby móc dostarczać Ci więcej tekstów najwyższej dziennikarskiej próby, prosimy Cię o wykupienie dostępu. Wykup i ciesz się nieograniczonym zasobem artykułów „Tygodnika”!
Masz już konto? Zaloguj się
Przez 92 dni będziesz mieć dostęp do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum.
540 zł 280 zł taniej (od oferty "10 dni" na rok)
365 dni nieograniczonego dostępu do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum.
Przez 10 dni (to nawet 3 kolejne wydania pisma) będziesz mieć dostęp do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum.
Napisz do nas
Chcesz podzielić się przemyśleniami, do których zainspirował Cię artykuł, zainteresować nas ważną sprawą lub opowiedzieć swoją historię? Napisz do redakcji na adres redakcja@tygodnikpowszechny.pl . Wiele listów publikujemy na łamach papierowego wydania oraz w serwisie internetowym, a dzięki niejednemu sygnałowi od Czytelników powstały ważne tematy dziennikarskie.
Obserwuj nasze profile społecznościowe i angażuj się w dyskusje: na Facebooku, Twitterze, Instagramie, YouTube. Zapraszamy!
Podobne teksty
Newsletter
© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]