Reklama

Spór o "Przykazania medialne" - ankieta

Spór o "Przykazania medialne" - ankieta

09.01.2006
Czyta się kilka minut
Porozmawiajmy o dziennikarskiej odpowiedzialności - pisał ks. Adam Boniecki w tekście “Przykazania medialne" (TP nr 2/2006). O zabranie głosu w debacie na temat etyki dziennikarskiej poprosiliśmy Koleżanki i Kolegów z innych redakcji.
J

Janina Jankowska

Niefortunny zapis w ustawie o radiofonii może nieoczekiwanie przynieść dobre owoce: skłonić środowisko do chwili refleksji nad sensem i wagą etyki dziennikarskiej. Dziś kodeksy i upomnienia Rady Etyki Mediów traktowane są, zwłaszcza przez dziennikarzy najsilniej oddziaływujących na opinię publiczną, jako nobliwy anachronizm.

Dlaczego tak się dzieje? Większość dziennikarzy nie pracuje już w redakcjach, ale w fabrykach produkujących informację. Dostarczają towar nastawiony na określony "target", który daje zyski w postaci reklam, nakładów, procentów słuchalności, oglądalności itp. Czy to wszystko tłumaczy? Nie do końca, bo nawet w warunkach rynkowych produkt dziennikarski winien mieć swój handlowy standard, tzn. być rzetelny, starannie udokumentowany, zweryfikowany, informacyjnie bezstronny. Tak nie jest....

23132

Dodaj komentarz

Chcesz czytać więcej?

Wykup dostęp »

Załóż bezpłatne konto i zaloguj się, a będziesz mógł za darmo czytać 6 tekstów miesięcznie! 

Wybierz dogodną opcję dostępu płatnego – abonament miesięczny, roczny lub płatność za pojedynczy artykuł.

Tygodnik Powszechny - weź, czytaj!

Więcej informacji: najczęściej zadawane pytania »

Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez Użytkowników w ramach komentarzy do Materiałów udostępnianych przez Usługodawcę.

Zapoznaj się z Regułami forum

Jeśli widzisz komentarz naruszający prawo lub dobre obyczaje, zgłoś go klikając w link "Zgłoś naruszenie" pod komentarzem.

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]