Reklama

Ładowanie...

Tylko bez filantropii

13.03.2006
Czyta się kilka minut
Pomysłodawcy "becikowego i wydłużenia urlopów macierzyńskich zamykają usta krytyków takich rozwiązań stwierdzeniem, że nie mają nic do zaproponowania w kwestii "dramatycznej sytuacji grożącej utrwaleniem tendencji do wymierania naszego narodu...
D

Dlatego - zamiast kolejny raz przypominać, ile setek milionów złotych takie zmiany wyciągną z budżetu i że pracodawca, obawiający się np. 26-tygodniowej nieobecności pracownicy po urodzeniu dziecka, po prostu w ogóle jej nie zatrudni - warto przypomnieć badania, jakie w maju 2005 r. przeprowadziła Krakowska Szkoła Wyższa im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego. Kobiety na urlopach macierzyńskich i wychowawczych pytano, czego oczekują od pracodawców po powrocie do pracy i jakie udogodnienia pomogłyby im łączyć obowiązki zawodowe z wychowawczymi (można więc domniemywać, że przyjęcie takich rozwiązań skłoniłoby je i ich partnerów do posiadania dzieci). Oto oczekiwania: ustalenie na nowo czasu pracy i zakresu obowiązków, by miały czas dla rodziny; zagwarantowanie w czasie urlopu kontaktów z firmą; możliwość uczestniczenia w szkoleniu, które pomogłoby wdrożyć się w obowiązki po urlopie...

2154

DZIĘKUJEMY, ŻE NAS CZYTASZ!

Żeby móc dostarczać Ci więcej tekstów najwyższej dziennikarskiej próby, prosimy Cię o wykupienie dostępu. Wykup i ciesz się nieograniczonym zasobem artykułów „Tygodnika”!

Masz już konto? Zaloguj się

Dostęp trzymiesięczny
69,90 zł

Przez 92 dni będziesz mieć dostęp do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum. 

Black Friday: Dostęp 18-miesięczny
199,90 zł

540 zł 340 zł taniej w ofercie Black Friday (pół roku w prezencie)
Aż 547 dni nieograniczonego dostępu do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum.

Dostęp 10/10
10,00 zł

Przez 10 dni będziesz mieć dostęp do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum. 

Napisz do nas

Chcesz podzielić się przemyśleniami, do których zainspirował Cię artykuł, zainteresować nas ważną sprawą lub opowiedzieć swoją historię? Napisz do redakcji na adres redakcja@tygodnikpowszechny.pl . Wiele listów publikujemy na łamach papierowego wydania oraz w serwisie internetowym, a dzięki niejednemu sygnałowi od Czytelników powstały ważne tematy dziennikarskie.

Obserwuj nasze profile społecznościowe i angażuj się w dyskusje: na Facebooku, Twitterze, Instagramie, YouTube. Zapraszamy!

Newsletter

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]