Ładowanie...
Tylko bez filantropii
Dlatego - zamiast kolejny raz przypominać, ile setek milionów złotych takie zmiany wyciągną z budżetu i że pracodawca, obawiający się np. 26-tygodniowej nieobecności pracownicy po urodzeniu dziecka, po prostu w ogóle jej nie zatrudni - warto przypomnieć badania, jakie w maju 2005 r. przeprowadziła Krakowska Szkoła Wyższa im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego. Kobiety na urlopach macierzyńskich i wychowawczych pytano, czego oczekują od pracodawców po powrocie do pracy i jakie udogodnienia pomogłyby im łączyć obowiązki zawodowe z wychowawczymi (można więc domniemywać, że przyjęcie takich rozwiązań skłoniłoby je i ich partnerów do posiadania dzieci). Oto oczekiwania: ustalenie na nowo czasu pracy i zakresu obowiązków, by miały czas dla rodziny; zagwarantowanie w czasie urlopu kontaktów z firmą; możliwość uczestniczenia w szkoleniu, które pomogłoby wdrożyć się w obowiązki po urlopie...
DZIĘKUJEMY, ŻE NAS CZYTASZ!
Żeby móc dostarczać Ci więcej tekstów najwyższej dziennikarskiej próby, prosimy Cię o wykupienie dostępu. Wykup i ciesz się nieograniczonym zasobem artykułów „Tygodnika”!
Masz już konto? Zaloguj się
Przez 92 dni będziesz mieć dostęp do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum + prezent: Karnet KFF VOD 10
540 zł 280 zł taniej (od oferty "10 dni" na rok)
365 dni nieograniczonego dostępu do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum + prezent: Karnet KFF VOD 10
Przez 10 dni (to nawet 3 kolejne wydania pisma) będziesz mieć dostęp do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum.
Napisz do nas
Chcesz podzielić się przemyśleniami, do których zainspirował Cię artykuł, zainteresować nas ważną sprawą lub opowiedzieć swoją historię? Napisz do redakcji na adres redakcja@tygodnikpowszechny.pl . Wiele listów publikujemy na łamach papierowego wydania oraz w serwisie internetowym, a dzięki niejednemu sygnałowi od Czytelników powstały ważne tematy dziennikarskie.
Obserwuj nasze profile społecznościowe i angażuj się w dyskusje: na Facebooku, Twitterze, Instagramie, YouTube. Zapraszamy!
© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]