Ładowanie...
Takie festiwale to ja rozumiem!

Pamiętają Państwo „Trzy billboardy za Ebbing, Missouri”? A ściślej muzykę, której Mildred Mayes słucha w samochodzie na samym początku filmu? Większość kinomanów dała się przekonać, że ma do czynienia ze współczesnym opracowaniem tradycyjnej melodii irlandzkiej, tymczasem Renée Fleming śpiewa arię Lady Harriet „Letzte Rose” z opery „Marta” Friedricha von Flotowa, tyle że z oryginalnym tekstem Thomasa Moore’a, zaczerpniętym z wydanego w 1813 r. zbioru „Irish Melodies”.
Kompozytor istotnie nawiązał do popularnej w owym czasie piosenki, przerobił ją jednak po swojemu i uczynił z niej tworzywo nie tylko wspomnianej arii, lecz i przewijającego się przez utwór tematu miłosnego. „Marta”, wystawiona w 1847 r. w Wiedniu, okazała się drugim, a zarazem ostatnim sukcesem operowym Flotowa. Znana dziś melomanom z kilku nieśmiertelnych przebojów, usunęła w cień jego poprzednie dzieło: operę...
DZIĘKUJEMY, ŻE NAS CZYTASZ!
Żeby móc dostarczać Ci więcej tekstów najwyższej dziennikarskiej próby, prosimy Cię o wykupienie dostępu. Wykup i ciesz się nieograniczonym zasobem artykułów „Tygodnika”!
Masz już konto? Zaloguj się
Przez 92 dni będziesz mieć dostęp do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum + prezent: Karnet KFF VOD 10
540 zł 280 zł taniej (od oferty "10 dni" na rok)
365 dni nieograniczonego dostępu do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum + prezent: Karnet KFF VOD 10
Przez 10 dni (to nawet 3 kolejne wydania pisma) będziesz mieć dostęp do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum.
Napisz do nas
Chcesz podzielić się przemyśleniami, do których zainspirował Cię artykuł, zainteresować nas ważną sprawą lub opowiedzieć swoją historię? Napisz do redakcji na adres redakcja@tygodnikpowszechny.pl . Wiele listów publikujemy na łamach papierowego wydania oraz w serwisie internetowym, a dzięki niejednemu sygnałowi od Czytelników powstały ważne tematy dziennikarskie.
Obserwuj nasze profile społecznościowe i angażuj się w dyskusje: na Facebooku, Twitterze, Instagramie, YouTube. Zapraszamy!
© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]