Reklama

Samopoczucie religijne

Samopoczucie religijne

18.11.2008
Czyta się kilka minut
Jennifer Hinton: Pod wieloma względami to, na co tak duży nacisk kładzie religia katolicka - budowanie wspόlnoty, podporządkowanie się, wspόlne działania - stoi w sprzeczności z tym, co my, jako Amerykanie, tak bardzo afirmujemy... / Rozmawiała Magdalena Rittenhouse
M

Magdalena Rittenhouse: Czy istnieje rόżnica między religijnym marketingiem a tym, co po angielsku określamy jako outreach, czyli wyciąganie ręki, wychodzenie naprzeciw potrzebom innych?

Jennifer Hinton: Marketing to mόwienie innym o tym, co robimy i kim jesteśmy. Outreach, czyli to, z czym konkretnie wychodzimy do ludzi, to służba. Rzeczywiste czyny. Dobrze prowadzona służba jest dla nas najlepszym marketingiem. Ale nie odwrotnie. Służba i konkretne działania są oczywiście o wiele większym wyzwaniem niż mόwienie o nich i my w Kościele katolickim nie do końca sobie z tym radzimy. Mamy wiele pięknych dokumentόw i encyklik, mamy naukę społeczną Kościoła, ktόra tak wielki nacisk kładzie na ludzką solidarność. Ale często na tych dokumentach, na pięknych słowach się kończy. Mόwienie o sprawiedliwości społecznej jest dużo łatwiejsze niż jej...

3631

Dodaj komentarz

Chcesz czytać więcej?

Wykup dostęp »

Załóż bezpłatne konto i zaloguj się, a będziesz mógł za darmo czytać 6 tekstów miesięcznie! 

Wybierz dogodną opcję dostępu płatnego – abonament miesięczny, roczny lub płatność za pojedynczy artykuł.

Tygodnik Powszechny - weź, czytaj!

Więcej informacji: najczęściej zadawane pytania »

Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez Użytkowników w ramach komentarzy do Materiałów udostępnianych przez Usługodawcę.

Zapoznaj się z Regułami forum

Jeśli widzisz komentarz naruszający prawo lub dobre obyczaje, zgłoś go klikając w link "Zgłoś naruszenie" pod komentarzem.

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]