Przepis na wystawę
Przepis na wystawę
W pierwszej chwili promowanie sztuki polskiej w Londynie wydaje się niemal niemożliwe. Bo jak przebić się do świadomości Brytyjczyków, gdy w ich stolicy równolegle pokazywani są: van Dyck, Le Corbousier, Picasso, Annette Messager (klasyczka nowoczesności, której znakomita monografia w Southbank Centre domaga się osobnego omówienia) i last but not least kapelusze największych - dawnych i współczesnych - projektantów ze Stephanem Jonesem na czele? Dwóch polskich kuratorów, Andrzej Szczerski z UJ i Piotr Kopszak z Muzeum Narodowego w Warszawie, wpadli na pomysł pozornie skromny, za to najbardziej chyba skuteczny: znalazłszy partnera w prestiżowej Tate Britain, rozwiesili polskie obrazy z przełomu XIX i XX w. pomiędzy pracami brytyjskich prerafaelitów. Tym samym w sposób dyskretny zapewniono polskiej wystawie wysoką frekwencję: Brytyjczycy spędzają w swojej galerii narodowej...
Dodaj komentarz
Chcesz czytać więcej?
Wykup dostęp »
Załóż bezpłatne konto i zaloguj się, a będziesz mógł za darmo czytać 6 tekstów miesięcznie!
Wybierz dogodną opcję dostępu płatnego – abonament miesięczny, roczny lub płatność za pojedynczy artykuł.
Tygodnik Powszechny - weź, czytaj!
Więcej informacji: najczęściej zadawane pytania »
Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez Użytkowników w ramach komentarzy do Materiałów udostępnianych przez Usługodawcę.
Zapoznaj się z Regułami forum
Jeśli widzisz komentarz naruszający prawo lub dobre obyczaje, zgłoś go klikając w link "Zgłoś naruszenie" pod komentarzem.
© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]