Reklama

Pięknie przegrani

Pięknie przegrani

22.02.2004
Czyta się kilka minut
Co ma większe znaczenie: Czerwona książeczka Mao czy dobry seks i wino? Czemu się oddać: cielesności czy ideologii? Film Bertolucciego zadaje te pytania, ale reżyser nie odpowiada. Bo odpowiedzi nie ma.
"

"Chcemy świata i chcemy go teraz!" (Jim Morrison)

Rok 1968. Młodzi ludzie w dzwonach i koszulach w kwiaty paradują ulicami. Hipisowska epoka w pełnym rozkwicie. The Doors wydało właśnie album “Waiting For The Sun", Janis Joplin i Jimi Hendrix odnoszą największe sukcesy. W Stanach wolna miłość i muzyka jednoczy młodych do walki ze skostniałymi normami. Studenci okupują campusy, protestując przeciwko Wietnamowi - Make Love Not War. W Polsce rozruchy, w Pradze czołgi Układu Warszawskiego. W Paryżu zamknięto właśnie filmotekę narodową. Sfrustrowana młodzież zaczyna domagać się swoich praw, w maju uliczne zamieszki zamieniają się w regularną wojnę - “Marzyciele" przenoszą nas na gorące paryskie ulice.

Film otwiera istna eksplozja kolorów. Pierwsze kadry kłują w oczy intensywnością, jakiej od dawna w kinie nie było. Błękit jest naprawdę błękitem....

5065

Dodaj komentarz

Chcesz czytać więcej?

Wykup dostęp »

Masz już konto? Zaloguj się 

Tygodnik Powszechny - weź, czytaj!

Jeśli założysz bezpłatne konto, możesz za darmo czytać 3 płatne teksty miesięcznie. Wykup dostęp, by czytać bez limitu najnowsze wydanie i numery archiwalne od 2003 roku! 

Więcej informacji: najczęściej zadawane pytania »

Napisz do nas

Chcesz podzielić się przemyśleniami, do których zainspirował Cię artykuł, zainteresować nas ważną sprawą lub opowiedzieć swoją historię? Napisz do redakcji na adres redakcja@tygodnikpowszechny.pl . Wiele listów publikujemy na łamach papierowego wydania oraz w serwisie internetowym, a dzięki niejednemu sygnałowi od Czytelników powstały ważne tematy dziennikarskie.

Obserwuj nasze profile społecznościowe i angażuj się w dyskusje: na Facebooku, Twitterze, Instagramie, YouTube. Zapraszamy!

Newsletter

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]