Ołówek jako narzędzie prawdy
Ołówek jako narzędzie prawdy

GRZEGORZ JANKOWICZ: Z Davidem Zane’em Mairowitzem stwo- rzyłaś komiksową adaptację „Jądra ciemności”, której polska wersja została przygotowana specjalnie na tegoroczną edycję Festiwalu Conrada. Prace nad pojedynczymi ilustracjami do noweli, a następnie nad powieścią graficzną trwały łącznie dziesięć lat. Kiedy zaczęłaś się interesować pisarstwem Conrada?
CATHERINE ANYANGO: Dotarłam do Conrada i jego pisarstwa w wyjątkowy sposób. W ramach moich studiów artystycznych przygotowywałam pracę na temat percepcji rzeczywistości. Zajmowałam się twórczością Williama Blake’a oraz Aldousa Huxleya, którzy twierdzili, że to, co realne, nigdy nie jest nam dane w sposób bezpośredni. Huxley napisał nawet, że gdyby drzwi percepcji zostały otwarte, gdybyśmy spotkali się z realnym twarzą w twarz, natychmiast odsunęlibyśmy je od siebie. Zamknęlibyśmy na powrót te drzwi, by...
Dodaj komentarz
Chcesz czytać więcej?
Wykup dostęp »
Załóż bezpłatne konto i zaloguj się, a będziesz mógł za darmo czytać 6 tekstów miesięcznie!
Wybierz dogodną opcję dostępu płatnego – abonament miesięczny, roczny lub płatność za pojedynczy artykuł.
Tygodnik Powszechny - weź, czytaj!
Więcej informacji: najczęściej zadawane pytania »
Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez Użytkowników w ramach komentarzy do Materiałów udostępnianych przez Usługodawcę.
Zapoznaj się z Regułami forum
Jeśli widzisz komentarz naruszający prawo lub dobre obyczaje, zgłoś go klikając w link "Zgłoś naruszenie" pod komentarzem.
© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]