Reklama

Ołówek jako narzędzie prawdy

31.10.2017
Czyta się kilka minut
Catherine Anyango: Conrad próbuje przepracować swój rasizm. W powieści graficznej chciałam uwypuklić sposób, w jaki to robi.
ALICJA WRÓBLEWSKA DLA KBF
G

GRZEGORZ JANKOWICZ: Z Davidem Zane’em Mairowitzem stwo- rzyłaś komiksową adaptację „Jądra ciemności”, której polska wersja została przygotowana specjalnie na tegoroczną edycję Festiwalu Conrada. Prace nad pojedynczymi ilustracjami do noweli, a następnie nad powieścią graficzną trwały łącznie dziesięć lat. Kiedy zaczęłaś się interesować pisarstwem Conrada?

CATHERINE ANYANGO: Dotarłam do Conrada i jego pisarstwa w wyjątkowy sposób. W ramach moich studiów artystycznych przygotowywałam pracę na temat percepcji rzeczywistości. Zajmowałam się twórczością Williama Blake’a oraz Aldousa Huxleya, którzy twierdzili, że to, co realne, nigdy nie jest nam dane w sposób bezpośredni. Huxley napisał nawet, że gdyby drzwi percepcji zostały otwarte, gdybyśmy spotkali się z realnym twarzą w twarz, natychmiast odsunęlibyśmy je od siebie. Zamknęlibyśmy na powrót te drzwi, by...

13434

DZIĘKUJEMY, ŻE NAS CZYTASZ!

Żeby móc dostarczać Ci więcej tekstów najwyższej dziennikarskiej próby, prosimy Cię o wykupienie dostępu. Wykup i ciesz się nieograniczonym zasobem artykułów „Tygodnika”!

Tak, chcę
czytać więcej »

Masz już konto? Zaloguj się

Napisz do nas

Chcesz podzielić się przemyśleniami, do których zainspirował Cię artykuł, zainteresować nas ważną sprawą lub opowiedzieć swoją historię? Napisz do redakcji na adres redakcja@tygodnikpowszechny.pl . Wiele listów publikujemy na łamach papierowego wydania oraz w serwisie internetowym, a dzięki niejednemu sygnałowi od Czytelników powstały ważne tematy dziennikarskie.

Obserwuj nasze profile społecznościowe i angażuj się w dyskusje: na Facebooku, Twitterze, Instagramie, YouTube. Zapraszamy!

Newsletter

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]