Reklama

Narzędzia dystynkcji

Narzędzia dystynkcji

31.08.2020
Czyta się kilka minut
Kiedyś Warszawa huczała od opowieści o wykwintnej kolacji, którą w towarzystwie aktorów można zjeść w Teatrze Studio. Trzydzieści lat później, w tym samym teatrze, torty są z plastiku.
Sonia Roszczuk i Jan Peszek w spektaklu „Powrót Tamary”, Teatr Studio, Warszawa, sierpień 2020 r. JAZZY SHOTS / MATERIAŁY PRASOWE
T

Teatr Cezarego Tomaszewskiego, choreografa, śpiewaka i teatrologa, a w ostatnich latach jednego z najbardziej wziętych polskich reżyserów, oparty jest na wyrazistych konceptach. Ich zasadę stanowi zaskakujące zderzenie tekstów kultury, konwencji, stylów czy wręcz okoliczności.

„Wesoła wdówka” zaśpiewana w Wiedniu przez polskie sprzątaczki (2009), madrygały Monteverdiego serwowane w barze mlecznym („Bar.okowa uczta”, 2010), Młody Werter jako bohater „I nie było już nikogo” Agathy Christie (Instytut Goethego, 2018) czy musical o Gracjanie Roztockim ­(„Gracjan Pan”, 2020) to – niezależnie od jakości samych przedstawień – pomysły frapujące i kuszące, by przyjść i sprawdzić: „o co chodzi?”. Na atrakcyjnym koncepcie oparty jest też bodaj największy jak dotąd sukces Tomaszewskiego: „Śpiewnik domowy” Stanisława Moniuszki wykonany przez czterech rekrutów jako seria antywojennych i...

12469

Dodaj komentarz

Chcesz czytać więcej?

Wykup dostęp »

Masz już konto? Zaloguj się 

Tygodnik Powszechny - weź, czytaj!

Jeśli założysz bezpłatne konto, możesz za darmo czytać 3 płatne teksty miesięcznie. Wykup dostęp, by czytać bez limitu najnowsze wydanie i numery archiwalne od 2003 roku! 

Więcej informacji: najczęściej zadawane pytania »

Napisz do nas

Chcesz podzielić się przemyśleniami, do których zainspirował Cię artykuł, zainteresować nas ważną sprawą lub opowiedzieć swoją historię? Napisz do redakcji na adres redakcja@tygodnikpowszechny.pl . Wiele listów publikujemy na łamach papierowego wydania oraz w serwisie internetowym, a dzięki niejednemu sygnałowi od Czytelników powstały ważne tematy dziennikarskie.

Obserwuj nasze profile społecznościowe i angażuj się w dyskusje: na Facebooku, Twitterze, Instagramie, YouTube. Zapraszamy!

Newsletter

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]