Ładowanie...
Ludwig van Beethoven „Diabelli Variations” op. 120 Piotr Anderszewski Virgin Classics, 2001
Tak, wiem, to płyta sprzed dwóch lat, a przecież można już słuchać fantastycznego nagrania „Koncertów fortepianowych” (nr 21 i 24) W. A. Mozarta oraz „Partit” (nr 1, 3 i 6) J. S. Bacha. Ale „Wariacje Diabellego” to dla Anderszewskiego utwór szczególny: nim pianista zwrócił uwagę podczas Konkursu Pianistycznego w Leeds w 1990 roku, nim debiutował w londyńskiej Wigmore Hall rok później; samo nagranie - któremu przyglądał się z kamerą francuski reżyser Bruno Monsaingeon - otrzymało znakomite recenzje i wiele wyróżnień (m.in. Diapason d'Or). Wreszcie „Wariacje Diabellego” w interpretacji polskiego pianisty będziemy mogli usłyszeć już wiosną w Krakowie podczas Beethovenowskiego Festiwalu.
Nagranie „Wariacji” jest pełnią, wielką wspaniałą kulą, wypełnioną w każdym miejscu dźwiękiem, brzmieniem, ekspresją i emocją najwyższego lotu. Ciągłym rozwijaniem, odczytywaniem ogromnej palety...
DZIĘKUJEMY, ŻE NAS CZYTASZ!
Żeby móc dostarczać Ci więcej tekstów najwyższej dziennikarskiej próby, prosimy Cię o wykupienie dostępu. Wykup i ciesz się nieograniczonym zasobem artykułów „Tygodnika”!
Masz już konto? Zaloguj się
Przez 92 dni będziesz mieć dostęp do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum.
360 zł 160 zł taniej (od oferty 10/10 na rok)
365 dni nieograniczonego dostępu do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum.
Przez 10 dni będziesz mieć dostęp do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum.
Napisz do nas
Chcesz podzielić się przemyśleniami, do których zainspirował Cię artykuł, zainteresować nas ważną sprawą lub opowiedzieć swoją historię? Napisz do redakcji na adres redakcja@tygodnikpowszechny.pl . Wiele listów publikujemy na łamach papierowego wydania oraz w serwisie internetowym, a dzięki niejednemu sygnałowi od Czytelników powstały ważne tematy dziennikarskie.
Obserwuj nasze profile społecznościowe i angażuj się w dyskusje: na Facebooku, Twitterze, Instagramie, YouTube. Zapraszamy!
© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]