Reklama

Krzysztof Knittel, „Koncert na klawesyn i orkiestrę"

Krzysztof Knittel, „Koncert na klawesyn i orkiestrę"

14.11.2006
Czyta się kilka minut
J

Jak scharakteryzować twórczość Krzysztofa Knittla? Jego działania artystyczne nie poddają się łatwej klasyfikacji, a tradycyjne muzykologiczne narzędzia stają się wobec wielu jego utworów niewystarczające. Knittel z jednej strony zdaje się być twórcą uporządkowanym, na wskroś filharmonicznym, piszącym muzykę koncertową podług wszelkich zasad kompozytorskiego rzemiosła, z drugiej jest zwolennikiem łączenia odległych estetycznych światów, przełamywania barier, wielbicielem kreatywnej kompozytorskiej partyzantki, która obejmuje live-electronics, improwizację, performance i flirt z jazzem, rockiem i hip-hopem.

W przypadku tej ważnej postaci polskiej sceny muzyki współczesnej bezpieczniej zatem mówić o postawie twórczej aniżeli określonym idiomie kompozytorskim. Myślą przewodnią Knittla jest wszak otwartość i współdziałanie, interakcja. Większość jego...

3346

Dodaj komentarz

Chcesz czytać więcej?

Wykup dostęp »

Masz już konto? Zaloguj się 

Tygodnik Powszechny - weź, czytaj!

Jeśli założysz bezpłatne konto, możesz za darmo czytać 3 płatne teksty miesięcznie. Wykup dostęp, by czytać bez limitu najnowsze wydanie i numery archiwalne od 2003 roku! 

Więcej informacji: najczęściej zadawane pytania »

Napisz do nas

Chcesz podzielić się przemyśleniami, do których zainspirował Cię artykuł, zainteresować nas ważną sprawą lub opowiedzieć swoją historię? Napisz do redakcji na adres redakcja@tygodnikpowszechny.pl . Wiele listów publikujemy na łamach papierowego wydania oraz w serwisie internetowym, a dzięki niejednemu sygnałowi od Czytelników powstały ważne tematy dziennikarskie.

Obserwuj nasze profile społecznościowe i angażuj się w dyskusje: na Facebooku, Twitterze, Instagramie, YouTube. Zapraszamy!

Newsletter

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]