Ładowanie...
Gra
Zasady gry są następujące: ankietowany – gra ma formę ankiety właśnie – powinien dążyć do maksymalnego dopasowania do profilu światopoglądowego ankietera. Osiągnięcie stu procent przynosi satysfakcję zgodności. Niedopracowanie polega na niezbyt szczęśliwym zastosowaniu odpowiedzi: „trudno powiedzieć”. Jak donoszą liczni testujący grę, przy użyciu tego klawisza wobec wszystkich 21 pytań otrzymuje się wynik aż w 55 procentach zgodny z poglądami pytającego. To element zdecydowanie zniechęcający. Obnażanie braku opinii w tych czasach, a zwłaszcza w kraju, w którym wszyscy mają jedynie słuszne zdanie na dowolny temat, wygląda na potknięcie albo na mimowolne wyświetlenie prawdy takiej oto, że mało kto ma tu poglądy na tematy bardziej skomplikowane – że ankietujący i ankietowani mają lękliwe odruchy. Owszem, może być i tak, że ankietujący zabezpiecza się dziś klawiszem „trudno powiedzieć”,...
DZIĘKUJEMY, ŻE NAS CZYTASZ!
Żeby móc dostarczać Ci więcej tekstów najwyższej dziennikarskiej próby, prosimy Cię o wykupienie dostępu. Wykup i ciesz się nieograniczonym zasobem artykułów „Tygodnika”!
Masz już konto? Zaloguj się
Przez 92 dni będziesz mieć dostęp do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum.
360 zł 160 zł taniej (od oferty 10/10 na rok)
365 dni nieograniczonego dostępu do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum.
Przez 10 dni będziesz mieć dostęp do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum.
Napisz do nas
Chcesz podzielić się przemyśleniami, do których zainspirował Cię artykuł, zainteresować nas ważną sprawą lub opowiedzieć swoją historię? Napisz do redakcji na adres redakcja@tygodnikpowszechny.pl . Wiele listów publikujemy na łamach papierowego wydania oraz w serwisie internetowym, a dzięki niejednemu sygnałowi od Czytelników powstały ważne tematy dziennikarskie.
Obserwuj nasze profile społecznościowe i angażuj się w dyskusje: na Facebooku, Twitterze, Instagramie, YouTube. Zapraszamy!
Newsletter
© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]