Reklama

Dzieci z zespołem Downa bez szans w telewizji?

Dzieci z zespołem Downa bez szans w telewizji?

19.08.2014
Czyta się kilka minut
Watykański dziennik „L’Osservatore Romano” donosi, że francuska Naczelna Rada Audiowizualna (CSA) zabroniła nadawania w telewizji filmu o zespole Downa jako „niepokojącego sumienia kobiet”. Brzmi bulwersująco? Z pewnością.
P

Problem w tym, że informacja znanej gazety nie jest ścisła.
Przytoczmy podstawowe fakty za różnymi mediami francuskimi (w tym katolickim dziennikiem „La Croix”). CSA, nazywana we Francji „żandarmem mediów” – odpowiednik polskiej Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji – 25 lipca skrytykowała kilka francuskich prywatnych kanałów, w tym M6 i Canal+, za nadanie w paśmie reklamowym 2,5-minutowego spotu pt. „Dear Future Mom” (Kochana przyszła Mamo). Podkreślmy: Rada skrytykowała stacje, ale nie zabroniła emisji spotu.
Czego dotyczyły kontrowersje? Twórcy spotu przygotowanego z okazji Światowego Dnia Zespołu Downa pragnęli wesprzeć kobiety w ciąży, które spodziewają się narodzin dziecka ze zdiagnozowaną trisomią 21.
„Kochana przyszła mamo, nie bój się, Twoje dziecko będzie umiało robić wiele rzeczy” – mówią w filmie uśmiechnięte osoby z zespołem Downa, otoczone...

1932

Dodaj komentarz

Chcesz czytać więcej?

Wykup dostęp »

Masz już konto? Zaloguj się 

Tygodnik Powszechny - weź, czytaj!

Jeśli założysz bezpłatne konto, możesz za darmo czytać 3 płatne teksty miesięcznie. Wykup dostęp, by czytać bez limitu najnowsze wydanie i numery archiwalne od 2003 roku! 

Więcej informacji: najczęściej zadawane pytania »

Napisz do nas

Chcesz podzielić się przemyśleniami, do których zainspirował Cię artykuł, zainteresować nas ważną sprawą lub opowiedzieć swoją historię? Napisz do redakcji na adres redakcja@tygodnikpowszechny.pl . Wiele listów publikujemy na łamach papierowego wydania oraz w serwisie internetowym, a dzięki niejednemu sygnałowi od Czytelników powstały ważne tematy dziennikarskie.

Obserwuj nasze profile społecznościowe i angażuj się w dyskusje: na Facebooku, Twitterze, Instagramie, YouTube. Zapraszamy!

Newsletter

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]