Reklama

Źródło pocieszenia i radości

Źródło pocieszenia i radości

18.04.2007
Czyta się kilka minut
Na naszych oczach w Krakowie powstał jeden z najciekawszych festiwali muzyki dawnej. Nie tylko w polskiej skali...
K

Kiedy w 1963 r. Nikolaus Harnoncourt (rocznik '29) wraz ze swoim Concentus Musicus nagrywał "Koncerty Brandenburskie" Bacha, musiał to robić w dziesięciosekundowych sekwencjach - tak długo blacha instrumentów dętych mogła utrzymać się we właściwym stroju. Drugie pokolenie wykonawców (Christopher

Hogwood, John Eliot Gardiner, Paul McCreesh, Alan Curtis czy Philippe Herreweghe) nie miało już tego typu problemów: technika grania na dawnych instrumentach, a także sposób ich rekonstrukcji, bardzo się rozwinęła. Późne lata 90. to wysyp zespołów spod znaku "nowego konserwatyzmu", który jednak (jak zauważył Trevor Pinnock) niesie ze sobą ryzyko utraty "intuicji odkrywcy", niezbędnej choćby po to, by nie popaść w rutynę.

Fabio Biondi, Hervé Niquet, Giovanni Antonini i Ottavio Dantone - goście tegorocznego Festiwalu - to już trzecia generacja tego...

5472

Dodaj komentarz

Chcesz czytać więcej?

Wykup dostęp »

Załóż bezpłatne konto i zaloguj się, a będziesz mógł za darmo czytać 6 tekstów miesięcznie! 

Wybierz dogodną opcję dostępu płatnego – abonament miesięczny, trzymiesięczny lub roczny.

Tygodnik Powszechny - weź, czytaj!

Więcej informacji: najczęściej zadawane pytania »

Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez Użytkowników w ramach komentarzy do Materiałów udostępnianych przez Usługodawcę.

Zapoznaj się z Regułami forum

Jeśli widzisz komentarz naruszający prawo lub dobre obyczaje, zgłoś go klikając w link "Zgłoś naruszenie" pod komentarzem.

Newsletter

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]