Ładowanie...
Zanik
Zanik
Jego bohater, Charles, po śmierci córki przecina wszystkie więzy, które wcześniej łączyły go ze światem, i pogrąża się w otchłannej depresji. Z tą ostatnią nie tyle walczy, ile nieporadnie oswaja się za pomocą lekarstw i narkotyków, których zdobycie staje się jedynym celem jego działań. Powieść stanowi studium atrofii, ogarniającej nas po traumatycznym doświadczeniu, w wyniku którego upada nasza wcześniejsza forma życia. Charles nie jest w stanie obronić się przed destruktywnym uczuciem żalu, nie potrafi przepracować żałoby, nie godzi się z odejściem córki, co skazuje go na powolną zatratę. Czy po takim doświadczeniu można wrócić do „żywych”? A jeśli tak, to w jaki sposób wygląda to „życie po życiu”, gdy wszystkie punkty odniesienia zostały zlikwidowane, a w świecie trzeba się orientować za pomocą zaimprowizowanych naprędce narzędzi? ©℗
Paul Harding „Enon”, przeł. Maciej Nowak-Kreyer, Grupa Wydawnicza Foksal, Warszawa 2016
Autor artykułu

Napisz do nas
Chcesz podzielić się przemyśleniami, do których zainspirował Cię artykuł, zainteresować nas ważną sprawą lub opowiedzieć swoją historię? Napisz do redakcji na adres redakcja@tygodnikpowszechny.pl . Wiele listów publikujemy na łamach papierowego wydania oraz w serwisie internetowym, a dzięki niejednemu sygnałowi od Czytelników powstały ważne tematy dziennikarskie.
Obserwuj nasze profile społecznościowe i angażuj się w dyskusje: na Facebooku, Twitterze, Instagramie, YouTube. Zapraszamy!
Podobne teksty
Newsletter
© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]