Szanowny Użytkowniku,

25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”). W związku z tym informujemy, że wprowadziliśmy zmiany w Regulaminie Serwisu i Polityce Prywatności. Prosimy o poświęcenie kilku minut, aby się z nimi zapoznać. Możliwe jest to tutaj.

Rozumiem

Reklama

Wstęp

Wstęp

03.09.2013
Czyta się kilka minut
Świat jest jak księga, kto nie podróżuje, zna tylko jedną jej stronę”... Św. Augustyn miał rację, dlatego Giovanni Antonini, nowy dyrektor artystyczny festiwalu „Wratislavia Cantans”, zaprasza nas w tym roku w muzyczną podróż do Włoch.
Okładka dodatku Wratislavia Cantans
W

W podróż do kolebki wszelkich sztuk, której echa odnajdziemy nie tylko w utworach kompozytorów włoskich, lecz także w twórczości mistrzów z innych stron Europy – od renesansu po czasy współczesne – odwołujących się do kultury Italii, żeby pokazać, skąd wyrósł ich zmysł estetyczny. Zanim wybiorą się Państwo w drogę, proponujemy poznać kilka stron naszej maleńkiej księgi.
 W tegorocznym dodatku festiwalowym – oprócz rozmowy z Antoninim i szkicu o fenomenie włoskiego wykonawstwa muzyki dawnej – postanowiliśmy zamieścić kilka artykułów poświęconych mniej oczywistym aspektom tej muzycznej wędrówki: związkom tradycji ze światem popkultury, fascynacji Igora Strawińskiego ludową commedia dell’arte i historycznym zainteresowaniom włoskich awangardystów. Ruszamy na Południe!

Czytasz ten tekst bezpłatnie, bo Fundacja Tygodnika Powszechnego troszczy się o promowanie czytelnictwa i niezależnych mediów. Wspierając ją, pomagasz zapewnić "Tygodnikowi" suwerenność, warunek rzetelnego i niezależnego dziennikarstwa. Przekaż swój datek:

Autor artykułu

Latynistka, tłumaczka, krytyk muzyczny i operowy. Wieloletnia redaktorka „Ruchu Muzycznego”, wykładowczyni historii muzyki na studiach podyplomowych w Instytucie Badań Literackich PAN,...

Dodaj komentarz

Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez Użytkowników w ramach komentarzy do Materiałów udostępnianych przez Usługodawcę.

Zapoznaj się z Regułami forum
Jeśli widzisz komentarz naruszający prawo lub dobre obyczaje, zgłoś go klikając w link "Zgłoś naruszenie" pod komentarzem.

Zaloguj się albo zarejestruj aby dodać komentarz

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]