Reklama

Sensacja! Romans! Przygoda!

Sensacja! Romans! Przygoda!

20.06.2016
Czyta się kilka minut
Pierwszą opowieść o gustach i zainteresowaniach lat transformacji czyta się z uśmiechem, ale po lekturze robi się smutno.
Fot. Jerzy Michalski / FORUM
P

Polacy, których dzieciństwo przypadło na przełom lat 80. i 90., wspominają ten czas ze szczególną nostalgią. Do ich świadomości nie docierał chaos politycznych i gospodarczych przemian, nie niepokoili się o przyszłość, nie martwili brakami w zaopatrzeniu i szaloną inflacją. W pamięci zostały im tylko artefakty i motywy: pirackie kasety Roxette, puszki po napojach ustawione na meblościance, melodia z reklamy batonika Koukou Roukou i czołówka „Dynastii”. Wszystko kiczowate albo nieporadne, a przez to – pełne uroku.

Urodzona w 1984 r. etnolożka i dziennikarka Olga Drenda jest przedstawicielką tego granicznego pokolenia, które pierwsze lata przeżyło w PRL, ale dorastało już w III RP. Mgliste wspomnienia z dzieciństwa przekształciły się u niej w badawczą fascynację. Zaczęła zbierać pamiątki tych lat – okładki książek, czasopism i kaset magnetofonowych, ulotki, pocztówki i...

5074

Dodaj komentarz

Chcesz czytać więcej?

Wykup dostęp »

Załóż bezpłatne konto i zaloguj się, a będziesz mógł za darmo czytać 6 tekstów miesięcznie! 

Wybierz dogodną opcję dostępu płatnego – abonament miesięczny, roczny lub płatność za pojedynczy artykuł.

Tygodnik Powszechny - weź, czytaj!

Więcej informacji: najczęściej zadawane pytania »

Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez Użytkowników w ramach komentarzy do Materiałów udostępnianych przez Usługodawcę.

Zapoznaj się z Regułami forum

Jeśli widzisz komentarz naruszający prawo lub dobre obyczaje, zgłoś go klikając w link "Zgłoś naruszenie" pod komentarzem.

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]