Ładowanie...
Realna wojna na cichym froncie

Większość piszących na temat służb specjalnych, a zwłaszcza wywiadu, chciałaby ulepszać ich organizację, podporządkowanie, zakres działania itd. Mało kto dostrzega, że istotą problemu jest ulepszanie poziomu pracy wywiadu i jakości jego “produktu". Aby spełniać swe zadania i uzasadniać ponoszone nakłady, wywiad (jak każda firma) winien być profesjonalnie kierowany i złożony z profesjonalistów.
Skuteczność wywiadu mierzy się jakością zdobywanych informacji oraz operacji, które na ich bazie może przeprowadzić. Wywiad pozyskuje informacje tajne, które inne służby specjalne, organizacje, firmy, osoby itp. starają się chronić przed ujawnieniem. Nie zajmuje się zbieraniem informacji jawnych czy ogólnie dostępnych (tzw. białym wywiadem); skuteczniej takie dane zbiorą agencje prasowe. Szczególnie chronione informacje pozyskuje się na różne sposoby. Może to być...
DZIĘKUJEMY, ŻE NAS CZYTASZ!
Żeby móc dostarczać Ci więcej tekstów najwyższej dziennikarskiej próby, prosimy Cię o wykupienie dostępu. Wykup i ciesz się nieograniczonym zasobem artykułów „Tygodnika”!
Masz już konto? Zaloguj się
Przez 92 dni będziesz mieć dostęp do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum.
360 zł 160 zł taniej
365 dni nieograniczonego dostępu do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum.
Przez 10 dni będziesz mieć dostęp do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum.
Napisz do nas
Chcesz podzielić się przemyśleniami, do których zainspirował Cię artykuł, zainteresować nas ważną sprawą lub opowiedzieć swoją historię? Napisz do redakcji na adres redakcja@tygodnikpowszechny.pl . Wiele listów publikujemy na łamach papierowego wydania oraz w serwisie internetowym, a dzięki niejednemu sygnałowi od Czytelników powstały ważne tematy dziennikarskie.
Obserwuj nasze profile społecznościowe i angażuj się w dyskusje: na Facebooku, Twitterze, Instagramie, YouTube. Zapraszamy!
Podobne teksty
Newsletter
© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]