Reklama

Projekt: życie z sensem

Projekt: życie z sensem

16.10.2005
Czyta się kilka minut
Pytanie w nadtytule zdaje się obrazoburcze. Jak można kwestionować coś, co w ostatnich miesiącach było sztandarowym hasłem Kościoła w Polsce? Jak pytać o istnienie pokolenia, gdy tak wielu deklaruje, że do niego należy? Jak wątpić, skoro nie dość, że tyle się o nim pisze, to jeszcze prowadzi się na nim socjologiczne badania?.

“Pokolenie JP2" to etykieta, którą przypina się niemal wszystkiemu, co kojarzy się z młodzieżą i błogosławioną pamięcią Jana Pawła II. To słowo-wytrych, którym można otworzyć prawie każde eklezjalne drzwi. Pojęcie, które - bezkrytycznie powtarzane - może być dla duszpasterstwa bardzo niebezpieczne. Może uśpić ewangelizacyjną czujność i wzbudzić fałszywe przekonanie, że Jan Paweł II nawrócił już niemal całą polską i nie tylko polską młodzież.

Rówieśnicy JP2

Co czyni nas generacją? Jedna z definicji mówi, że pokolenie jest zbiorowością ludzi żyjących w tym samym przedziale czasowym, poddanych podobnym okolicznościom i kontekstom. Idąc tym tropem, wszyscy w pewnym sensie stanowimy pokolenie JP2. Powtarzamy, że Jan Paweł II był wśród nas, odkąd sięgamy pamięcią. Owszem, wielu nie wiązało życiowych wyborów z jego nauczaniem, wielu...

19100

Dodaj komentarz

Chcesz czytać więcej?

Wykup dostęp »

Masz już konto? Zaloguj się 

Tygodnik Powszechny - weź, czytaj!

Jeśli założysz bezpłatne konto, możesz za darmo czytać 3 płatne teksty miesięcznie. Wykup dostęp, by czytać bez limitu najnowsze wydanie i numery archiwalne od 2003 roku! 

Więcej informacji: najczęściej zadawane pytania »

Napisz do nas

Chcesz podzielić się przemyśleniami, do których zainspirował Cię artykuł, zainteresować nas ważną sprawą lub opowiedzieć swoją historię? Napisz do redakcji na adres redakcja@tygodnikpowszechny.pl . Wiele listów publikujemy na łamach papierowego wydania oraz w serwisie internetowym, a dzięki niejednemu sygnałowi od Czytelników powstały ważne tematy dziennikarskie.

Obserwuj nasze profile społecznościowe i angażuj się w dyskusje: na Facebooku, Twitterze, Instagramie, YouTube. Zapraszamy!

Newsletter

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]