Reklama

Park to dobra marka

Park to dobra marka

04.08.2009
Czyta się kilka minut
Prof. Tomasz Żylicz, ekonomista: Jeśli polscy podatnicy uznają, że część Mazur zasługuje na miano parku narodowego, powinni również wspólnie zrekompensować finansowe straty mieszkańców, o ile takie będą miały miejsce. Rozmawiał Michał Olszewski
Mazury, rezerwat Pierwos, okolice miejscowosci Bobrówko / fot. Waldemar Bzura

Podpisz petycję o utworzenie Mazurskiego Parku Narodowego >>

Michał Olszewski: Często bywa pan na Mazurach?

Prof. Tomasz Żylicz: Jako turysta rzadko. Częściej jeżdżę tam po profesjonalną wiedzę.

Jaką profesjonalną wiedzę wywozi stamtąd naukowiec zajmujący się ekonomią ekologii, czyli dziedziną dla przeciętnego Polaka równie odległą jak nauka o czerwonych karłach?

Najintensywniejsze badania na tym terenie nasz ośrodek prowadził w 1994 r., kiedy wydawało się, że utworzenie parku jest bardzo blisko.

Co prawda po raz kolejny rozeszło się po kościach, jednak dobrze zapamiętałem tamte badania i nastawienie lokalnej społeczności oraz przyjezdnych do idei parku narodowego.

Nietrudno zgadnąć, że dominowała nieufność....

9941

Dodaj komentarz

Chcesz czytać więcej?

Wykup dostęp »

Załóż bezpłatne konto i zaloguj się, a będziesz mógł za darmo czytać 6 tekstów miesięcznie! 

Wybierz dogodną opcję dostępu płatnego – abonament miesięczny, roczny lub płatność za pojedynczy artykuł.

Tygodnik Powszechny - weź, czytaj!

Więcej informacji: najczęściej zadawane pytania »

Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez Użytkowników w ramach komentarzy do Materiałów udostępnianych przez Usługodawcę.

Zapoznaj się z Regułami forum

Jeśli widzisz komentarz naruszający prawo lub dobre obyczaje, zgłoś go klikając w link "Zgłoś naruszenie" pod komentarzem.

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]