Reklama

Ostrożnie ze sprężynami

20.10.2014
Czyta się kilka minut
Ładna ta sprężynka: wpisana w kształt Polski metafora energii kumulującej się pod naporem i napięcia wprawiającego w ruch.
O

Organizacje marketingowe i biznesowe odpowiedzialne za inicjatywę „Logo dla Polski” chcą, żeby ufundowały je prywatne firmy i przekazały Skarbowi Państwa, do wykorzystania przez instytucje publiczne i każdego przedsiębiorcę dla promocji polskich produktów. Chodzi o uspójnienie, jak to ujmują, „komunikacji marki Polska”.

Ale po co sprężynka – słychać głosy – skoro mamy symbole narodowe? Pokazując sprężynkę, marketing mówi, że orzeł nie może. Nie sprzedaje. Zbyt poważny? Nieatrakcyjny graficznie? Obciążony konotacjami z krwią i blizną? A może przez 25 lat nie nauczyliśmy się go szanować? A może winne są przepisy ograniczające umieszczanie symboli państwowych na towarach? Marketing sięga po nowe logo, wylewając orła z kąpielą – pytanie tylko, czy obrońcy orła naprawdę zgodziliby się go umieszczać na majtkach lub worku ziemniaków.

Problem nie leży między orłem a sprężynką....

2294

DZIĘKUJEMY, ŻE NAS CZYTASZ!

Żeby móc dostarczać Ci więcej tekstów najwyższej dziennikarskiej próby, prosimy Cię o wykupienie dostępu. Wykup i ciesz się nieograniczonym zasobem artykułów „Tygodnika”!

Tak, chcę
czytać więcej »

Masz już konto? Zaloguj się

Napisz do nas

Chcesz podzielić się przemyśleniami, do których zainspirował Cię artykuł, zainteresować nas ważną sprawą lub opowiedzieć swoją historię? Napisz do redakcji na adres redakcja@tygodnikpowszechny.pl . Wiele listów publikujemy na łamach papierowego wydania oraz w serwisie internetowym, a dzięki niejednemu sygnałowi od Czytelników powstały ważne tematy dziennikarskie.

Obserwuj nasze profile społecznościowe i angażuj się w dyskusje: na Facebooku, Twitterze, Instagramie, YouTube. Zapraszamy!

Newsletter

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]