Szanowny Użytkowniku,

25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”). W związku z tym informujemy, że wprowadziliśmy zmiany w Regulaminie Serwisu i Polityce Prywatności. Prosimy o poświęcenie kilku minut, aby się z nimi zapoznać. Możliwe jest to tutaj.

Rozumiem

Reklama

Nowy rozkład jazdy

Nowy rozkład jazdy

24.11.2014
Czyta się kilka minut
W tle skandalu z liczeniem głosów mamy inny. Pojawienie się u nas Pendolino wygląda na gest „zastaw się, a postaw się”: skoro nie potrafimy remontować torów, niech chociaż 20 składów świeci kolorowo.
Szybkie pociągi na razie będą jeździć powoli: prezentacja Pendolino na dworcu w Gdyni, 13 września 2014 r. Fot. Karolina Misztal / REPORTER / EAST NEWS
B

Będzie cicho, będzie luksusowo, będzie szybciej, będzie drożej. Tak w największym skrócie można opisać rewolucję, jaka szykuje się na polskich torach w związku z uruchomieniem Pendolino. Rewolucję niepełną, absurdalną i piekielnie drogą. Im bliżej 14 grudnia, kiedy te nowoczesne pociągi zostaną włączone do ruchu, tym lepiej widać, czym skutkują nieopanowane kompleksy polskie. Tylko kompleksami tłumaczyć można bowiem wybór włoskiego dostawcy, który wycenił wartość 20 składów na 2,7 mld zł. Chcieliśmy mieć pociągi jak marzenie, piękne, nowoczesne, takie jak we Francji, Włoszech, Hiszpanii. Chcieliśmy? No to mamy.
Przede wszystkim: jeżeli ktoś miał nadzieję, że Pendolino będzie lokomotywą, która pociągnie w przyszłość całą polską kolej, musi właśnie pluć sobie w brodę. Może i pociągnie, ale niewielką jej część, a ściślej rzecz biorąc, tę luksusową, dla najzamożniejszych klientów....

3443

Dodaj komentarz

Chcesz czytać więcej?

Wykup dostęp »

Załóż bezpłatne konto i zaloguj się, a będziesz mógł za darmo czytać 6 tekstów miesięcznie! 

Wybierz dogodną opcję dostępu płatnego – abonament miesięczny, roczny lub płatność za pojedynczy artykuł.

Tygodnik Powszechny - weź, czytaj!

Więcej informacji: najczęściej zadawane pytania »

Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez Użytkowników w ramach komentarzy do Materiałów udostępnianych przez Usługodawcę.

Zapoznaj się z Regułami forum
Jeśli widzisz komentarz naruszający prawo lub dobre obyczaje, zgłoś go klikając w link "Zgłoś naruszenie" pod komentarzem.

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]