Reklama

Ładowanie...

"Nie bój się islamu"

12.06.2005
Czyta się kilka minut
To nie tylko tytuł wydanego przez Więź leksykonu dla dziennikarzy, ale także temat cyklu konferencji. Krakowska odsłona odbyła się 31 maja w Willi Decjusza. Według inicjatorów przedsięwzięcia znany dziś z mediów wizerunek muzułmanów jest krzywdzący.
-

- Zaczęło się banalnie - śmieje się Agata Marek, z wykształcenia filozof, z zamiłowania podróżnik. Ta właśnie pasja skłoniła ją do studiowania kulturoznawstwa. Pod opieką prof. Janusza Daneckiego badała medialny wizerunek islamu po 11 września. Okazał się przerażająco stereotypowy. - Często z winy dziennikarzy - mówi. - Pracują w takim pośpiechu, że nie mają czasu się dokształcać. Na rynku wiele jest dobrych książek, ale to grube tomy dla specjalistów. Tymczasem to z mediów bierze się większość wiedzy o islamie.

Do współpracy zaprosiła dr Agatę Skowron-Nalborczyk z Uniwersytetu Warszawskiego. Razem stworzyły książkę zwięzłą i przejrzystą, a zarazem rzetelnie ujmującą wszystko, co każdy dziennikarz o islamie wiedzieć powinien. - Wiedziałam, że sama książka to mało - dodaje Agata Marek. - Stąd cykl konferencji. Chciałam umożliwić dziennikarzom kontakt ze...

4455

DZIĘKUJEMY, ŻE NAS CZYTASZ!

Żeby móc dostarczać Ci więcej tekstów najwyższej dziennikarskiej próby, prosimy Cię o wykupienie dostępu. Wykup i ciesz się nieograniczonym zasobem artykułów „Tygodnika”!

Masz już konto? Zaloguj się

Dostęp trzymiesięczny
69,90 zł

Przez 92 dni będziesz mieć dostęp do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum. 

Dostęp roczny + bilety w prezencie
199,90 zł

298,80 zł 99 zł taniej 
365 dni nieograniczonego dostępu do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum. Teraz do dostępu prezent: 2 bilety kinowe na film „Johnny”!

Dostęp miesięczny
24,90 zł

Przez 31 dni będziesz mieć dostęp do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum.

Napisz do nas

Chcesz podzielić się przemyśleniami, do których zainspirował Cię artykuł, zainteresować nas ważną sprawą lub opowiedzieć swoją historię? Napisz do redakcji na adres redakcja@tygodnikpowszechny.pl . Wiele listów publikujemy na łamach papierowego wydania oraz w serwisie internetowym, a dzięki niejednemu sygnałowi od Czytelników powstały ważne tematy dziennikarskie.

Obserwuj nasze profile społecznościowe i angażuj się w dyskusje: na Facebooku, Twitterze, Instagramie, YouTube. Zapraszamy!

Newsletter

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]