Reklama

Medialne wróżby i prognozy

Medialne wróżby i prognozy

07.09.2003
Czyta się kilka minut
Odrzucenie przez Sejm projektu nowelizacji ustawy o radiofonii i telewizji zamknęło pewien etap dyskusji o polskim rynku mediów. Trudno analizować dziś intencje towarzyszące podjętej ponad dwa lata temu próbie nowelizacji ustawy. O niektórych będzie zapewne mowa w sprawozdaniu sejmowej Komisji Śledczej i w dokumentach prokuratury. Ale wiadomo od dawna, że niezależnie od nowelizacji - wszystko jedno, “małej" czy “dużej" - konieczne jest nowe spojrzenie na system organizacji mediów w Polsce.
O

Obowiązująca ustawa, uchwalona ponad 10 lat temu po trzech latach pracy kolejnych parlamentów i wielokrotnie nowelizowana, powstała w oparciu o kilka projektów przedkładanych przez rządy: Tadeusza Mazowieckiego, Jana Krzysztofa Bieleckiego i Jana Olszewskiego. Każdy z projektów - pracowałem przy tej ustawie od początku, przedstawiałem też w Sejmie sprawozdanie Komisji Kultury - był odmienną wizją organizacji rynku, który jeszcze nie istniał. Łączyło je tylko to, co obecnie oczywiste: demonopolizacja rynku. Dziś radio i telewizja korzystają z technologii praktycznie nieznanych 10 lat temu, obowiązują nas normy prawa europejskiego. Przede wszystkim zaś istnieje w Polsce zróżnicowany, żywy rynek, na którym współistnieją, często mocno skonfliktowane, media publiczne i komercyjne. Dziesięć lat temu dyskutowaliśmy o modelach teoretycznych, dziś o organizacji i regulacji rynku...

10137

Dodaj komentarz

Chcesz czytać więcej?

Wykup dostęp »

Załóż bezpłatne konto i zaloguj się, a będziesz mógł za darmo czytać 6 tekstów miesięcznie! 

Wybierz dogodną opcję dostępu płatnego – abonament miesięczny, trzymiesięczny lub roczny.

Tygodnik Powszechny - weź, czytaj!

Więcej informacji: najczęściej zadawane pytania »

Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez Użytkowników w ramach komentarzy do Materiałów udostępnianych przez Usługodawcę.

Zapoznaj się z Regułami forum

Jeśli widzisz komentarz naruszający prawo lub dobre obyczaje, zgłoś go klikając w link "Zgłoś naruszenie" pod komentarzem.

Newsletter

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]