Reklama

Media

06.06.2004
Czyta się kilka minut
Wkrótce trzeba będzie płacić za to, by móc przebywać w przestrzeni wolnej od mediów i reklam - mówi w PRESS (5) prof. Bohdan Jung z Zakładu Mediów Elektronicznych i Komunikowania warszawskiej Szkoły Głównej Handlowej.
N

Nikt - nawet Bill Gates czy Robert Murdoch - nie wie, jak będą wyglądać media w przyszłości. Pewne jest tylko, że nowe technologie stwarzają szanse, ale też niosą zagrożenie. W branży telewizyjnej przykładem jest personal video recorder (PVR), czyli magnetowid cyfrowy. Pozwala on na odtwarzanie programu z pewnym opóźnieniem wobec czasu rzeczywistego. W Stanach Zjednoczonych chęć zakupu takiego urządzenia deklaruje 90 proc. użytkowników telewizji cyfrowej - i to głównie dlatego, że pozwala ono m.in. na wykasowywanie bloków reklamowych. Możliwość samodzielnego eliminowania reklam przez widzów może wydawać się groźna dla dochodów telewizji. Eksperci zauważają jednak, że o ile łatwo zdecydować się na wycinanie bloków promocyjnych z posiekanych nimi filmów, to trudniej jest to robić w przypadku, na przykład, transmisji sportowych. Łatwo można wtedy stracić atrakcyjne momenty...

2743

DZIĘKUJEMY, ŻE NAS CZYTASZ!

Żeby móc dostarczać Ci więcej tekstów najwyższej dziennikarskiej próby, prosimy Cię o wykupienie dostępu. Wykup i ciesz się nieograniczonym zasobem artykułów „Tygodnika”!

Tak, chcę
czytać więcej »

Masz już konto? Zaloguj się

Napisz do nas

Chcesz podzielić się przemyśleniami, do których zainspirował Cię artykuł, zainteresować nas ważną sprawą lub opowiedzieć swoją historię? Napisz do redakcji na adres redakcja@tygodnikpowszechny.pl . Wiele listów publikujemy na łamach papierowego wydania oraz w serwisie internetowym, a dzięki niejednemu sygnałowi od Czytelników powstały ważne tematy dziennikarskie.

Obserwuj nasze profile społecznościowe i angażuj się w dyskusje: na Facebooku, Twitterze, Instagramie, YouTube. Zapraszamy!

Newsletter

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]