Reklama

Media

Media

06.06.2004
Czyta się kilka minut
Wkrótce trzeba będzie płacić za to, by móc przebywać w przestrzeni wolnej od mediów i reklam - mówi w PRESS (5) prof. Bohdan Jung z Zakładu Mediów Elektronicznych i Komunikowania warszawskiej Szkoły Głównej Handlowej.
N

Nikt - nawet Bill Gates czy Robert Murdoch - nie wie, jak będą wyglądać media w przyszłości. Pewne jest tylko, że nowe technologie stwarzają szanse, ale też niosą zagrożenie. W branży telewizyjnej przykładem jest personal video recorder (PVR), czyli magnetowid cyfrowy. Pozwala on na odtwarzanie programu z pewnym opóźnieniem wobec czasu rzeczywistego. W Stanach Zjednoczonych chęć zakupu takiego urządzenia deklaruje 90 proc. użytkowników telewizji cyfrowej - i to głównie dlatego, że pozwala ono m.in. na wykasowywanie bloków reklamowych. Możliwość samodzielnego eliminowania reklam przez widzów może wydawać się groźna dla dochodów telewizji. Eksperci zauważają jednak, że o ile łatwo zdecydować się na wycinanie bloków promocyjnych z posiekanych nimi filmów, to trudniej jest to robić w przypadku, na przykład, transmisji sportowych. Łatwo można wtedy stracić atrakcyjne momenty...

2743

Dodaj komentarz

Chcesz czytać więcej?

Wykup dostęp »

Masz już konto? Zaloguj się 

Tygodnik Powszechny - weź, czytaj!

Jeśli założysz bezpłatne konto, możesz za darmo czytać 3 płatne teksty miesięcznie. Wykup dostęp, by czytać bez limitu najnowsze wydanie i numery archiwalne od 2003 roku! 

Więcej informacji: najczęściej zadawane pytania »

Napisz do nas

Chcesz podzielić się przemyśleniami, do których zainspirował Cię artykuł, zainteresować nas ważną sprawą lub opowiedzieć swoją historię? Napisz do redakcji na adres redakcja@tygodnikpowszechny.pl . Wiele listów publikujemy na łamach papierowego wydania oraz w serwisie internetowym, a dzięki niejednemu sygnałowi od Czytelników powstały ważne tematy dziennikarskie.

Obserwuj nasze profile społecznościowe i angażuj się w dyskusje: na Facebooku, Twitterze, Instagramie, YouTube. Zapraszamy!

Newsletter

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]