Reklama

Kampania z kaftanem

Kampania z kaftanem

07.08.2005
Czyta się kilka minut
Socjologiczna koncepcja przemocy społecznej Hansa Galtunga wyjaśnia, jak silniejsze grupy społeczeństwa osiągają cele kosztem słabszych. W latach 90. chilijski psychiatra Fernando Lolas bronił przemocy społecznej utrzymując, że może ona służyć interesom i dobru słabszych. Używał przykładu przepisów ruchu drogowego narzucanych ludziom dla ich bezpieczeństwa.
N

Nie trzeba nikogo przekonywać, że przestrzeganie zasad bezpieczeństwa drogowego zmniejsza liczbę wypadków i chroni od przedwczesnej śmierci czy kalectwa. Przy okazji poprawia wyniki finansowe przedsiębiorstw ubezpieczeniowych. Wszyscy kierowcy opłacają przecież obowiązkowe składki od odpowiedzialności cywilnej, a wielu także od nieszczęśliwych wypadków i uszkodzenia pojazdu. Redukcja wypadków drogowych, a mamy ich w Polsce zbyt wiele, uczyniłaby dochody firm ubezpieczających jeszcze większymi. Nic więc dziwnego, że PZU SA, największy polski zakład ubezpieczeniowy, rozpoczął kampanię na rzecz przestrzegania zasad ruchu drogowego. Akcja obejmuje rozmieszczenie wielkich plakatów na tablicach przydrożnych, spoty telewizyjne i obszerny materiał na stronie internetowej PZU SA. Jej znakiem jest pognieciona tablica nakazu zatrzymania się, o charakterystycznym sześciobocznym...

3769

Dodaj komentarz

Chcesz czytać więcej?

Wykup dostęp »

Załóż bezpłatne konto i zaloguj się, a będziesz mógł za darmo czytać 6 tekstów miesięcznie! 

Wybierz dogodną opcję dostępu płatnego – abonament miesięczny, roczny lub płatność za pojedynczy artykuł.

Tygodnik Powszechny - weź, czytaj!

Więcej informacji: najczęściej zadawane pytania »

Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez Użytkowników w ramach komentarzy do Materiałów udostępnianych przez Usługodawcę.

Zapoznaj się z Regułami forum

Jeśli widzisz komentarz naruszający prawo lub dobre obyczaje, zgłoś go klikając w link "Zgłoś naruszenie" pod komentarzem.

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]