Reklama

Duzi i mali

Duzi i mali

13.04.2003
Czyta się kilka minut
M

Mimo wprowadzenia w ub. roku urzędowych barier dla rozwoju hipermarketów (m.in. zakazu akcji promocyjnych i emisji bonów towarowych), liczba wielkich sklepów w Polsce rośnie. Rośnie też ich udział w handlu artykułami spożywczymi. Równocześnie jednak - jak informuje „Rzeczpospolita” - od dwóch lat coraz więcej jest też placówek małych i średnich. Przykładowo: sklepów spożywczych o powierzchni poniżej 40 mkw było w ub. roku w Polsce 61,6 tys. - o 600 więcej niż w roku 2001. Stanowią one 52 proc. rynku spożywczego. Kłopot jest jeden: ich udział w handlu artykułami konsumpcyjnymi, do których zalicza się żywność, alkohol i papierosy, jednak spada. Okazuje się, że atut takich placówek - dogodna lokalizacja blisko domu bądź pracy klienta oraz bliski jego kontakt ze sprzedawcą przegrywa z szerszym asortymentem i niższymi cenami w supermarketach.

Wnioski są dwa. Pierwszy dla wszystkich...

1622

Dodaj komentarz

Chcesz czytać więcej?

Wykup dostęp »

Załóż bezpłatne konto i zaloguj się, a będziesz mógł za darmo czytać 6 tekstów miesięcznie! 

Wybierz dogodną opcję dostępu płatnego – abonament miesięczny, roczny lub płatność za pojedynczy artykuł.

Tygodnik Powszechny - weź, czytaj!

Więcej informacji: najczęściej zadawane pytania »

Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez Użytkowników w ramach komentarzy do Materiałów udostępnianych przez Usługodawcę.

Zapoznaj się z Regułami forum

Jeśli widzisz komentarz naruszający prawo lub dobre obyczaje, zgłoś go klikając w link "Zgłoś naruszenie" pod komentarzem.

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]