Reklama

Widoki miast polskich

Widoki miast polskich

09.03.2015
Czyta się kilka minut
Plakaty obwieszczające grzeszność konkubinatu, rozwieszone w wielu miastach ojczyzny naszej, to inicjatywa Polskiego Krajowego Ośrodka Duszpasterstwa Rodzin.
A

Akcja ta jest niewątpliwie efektem badań nad grzeszeniem w skali – za przeproszeniem – makro. Można mniemać, że wydatek pieniężny na tę akcję, decyzja o jej uruchomieniu to efekt przemyślanej selekcji, podpartej zaawansowanymi badaniami nad grzesznością ludu. Prawdopodobnie – to domysł – źródłem informacji na temat najpowszechniejszego grzechu, godnego akcji prowadzonej z takim rozmachem, są profesjonalne statystyki PKODR i notatki spowiedników. Dobrze to zostało wykoncypowane.
Akcja najpewniej pozbawiona jest błędów, jakże charakterystycznych dla podobnych akcji prowadzonych przez amatorów. Amator działa na czuja i powoduje się z kosmosu wziętymi, błędnymi wyobrażeniami na temat grzeszenia mas. Poryw serca – oto mechanizm działania amatora, zimna kalkulacja zaś jest motywem procedowania profesjonalisty. Amator mógłby uznać, że raczej agresja i przemoc warte by były punktowania...

3315

Dodaj komentarz

Chcesz czytać więcej?

Wykup dostęp »

Załóż bezpłatne konto i zaloguj się, a będziesz mógł za darmo czytać 6 tekstów miesięcznie! 

Wybierz dogodną opcję dostępu płatnego – abonament miesięczny, roczny lub płatność za pojedynczy artykuł.

Tygodnik Powszechny - weź, czytaj!

Więcej informacji: najczęściej zadawane pytania »

Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez Użytkowników w ramach komentarzy do Materiałów udostępnianych przez Usługodawcę.

Zapoznaj się z Regułami forum

Jeśli widzisz komentarz naruszający prawo lub dobre obyczaje, zgłoś go klikając w link "Zgłoś naruszenie" pod komentarzem.

Jako obywatelka tego kraju uczestnicząc żywo w zyciu publicznych, bez wytchnienia, jestem na bieżąco z wszelaki niusami. Podróżując środkami komunikacji miejskiej atakowana jestem nie tylko zza szyb informacjami, ale także z radia kierowcy płynie przeróżna muzyka. Co słychać w tak odległej W-wie? Ano, podobno mają uwolnić stolicę od reklam. Wielu zastanawia się, co tedy ukaże się Warszawiakom. Krajobraz jeszcze smutny po zimie, drzewa golusieńkie i skwery też, więc niekoniecznie widok może przykuwać uwagę. Może religijne reklamy co nieco przykryją, oby tylko zamiast obrazów sądu ostatecznego jakie rajskie ogrody otworzyły swoje podwoje. No cóż, z czegoś żyć trzeba. Powiadają, iż reklama dźwignią handlu, ale zaraz, zaraz... przecie sakramenty są darmo, był taki Ktoś kto podobno już zapłacił...

Elizabeth Taylor 8 razy wychodziła za mąż, ponieważ nie chciała oddać się żadnemu mężczyźnie bez ślubu. Moim zdaniem plakaty z tą wielką aktorką z czasów gdy była młoda i piękna pociągnęły by młodzież do niestandardowych zachowań czyli do ślubu. Kilka pomysłów hasła na plakat: "Jeśli masz zasady to przed tobą Wielka Miłość i Zawodowy Sukces." albo "Daj zarobić krawcowej. Uszyj sobie sukienkę ślubną." albo "Konkubina brzmi dumnie. Żona jeszcze bardziej." albo "Aborygenki już 1000 lat temu wychodziły za mąż. Na co Ty czekasz dziewczyno ?". " albo "Bądź asertywna, zwłaszcza przed ślubem."

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]