Reklama

Supermarket

Supermarket

29.10.2012
Czyta się kilka minut
„Rzeczpospolita” z 24 października przedstawiła kolejny pomysł reformy podupadających uniwersytetów.
1

1

Znaleźć go można w artykule „Uczelnia jak supermarket”, autorstwa Marcina Chałupki, specjalizującego się (jak podpowiada redakcja, nie wyjaśniając jednak sensu tej formuły) „w prawie i instytucjach szkolnictwa wyższego”.

2

Wywód odkrytego przez „Rzepę” kandydata na reformatora opiera się na przekonaniu, że nauka w szkole wyższej przypomina robienie zakupów, zatem sama owa szkoła powinna być zorganizowana na wzór sklepu (dokładniej: supermarketu). Niestety, istniejące uczelnie dalekie są od wyśnionego przez Marcina Chałupkę ideału; zmuszają one studentów do dokonywania niepotrzebnych zakupów i poddają ich (korzystając z istniejących regulacji prawnych) represyjnemu systemowi zaliczeń i egzaminów, nastawionemu na wykazywanie niewiedzy. Czas skończyć z tymi utrudnieniami; przede wszystkim zaś: czas odebrać szkołom wyższym prawo...

1934

Dodaj komentarz

Chcesz czytać więcej?

Wykup dostęp »

Załóż bezpłatne konto i zaloguj się, a będziesz mógł za darmo czytać 6 tekstów miesięcznie! 

Wybierz dogodną opcję dostępu płatnego – abonament miesięczny, roczny lub płatność za pojedynczy artykuł.

Tygodnik Powszechny - weź, czytaj!

Więcej informacji: najczęściej zadawane pytania »

Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez Użytkowników w ramach komentarzy do Materiałów udostępnianych przez Usługodawcę.

Zapoznaj się z Regułami forum

Jeśli widzisz komentarz naruszający prawo lub dobre obyczaje, zgłoś go klikając w link "Zgłoś naruszenie" pod komentarzem.

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]