Ładowanie...
Supermarket
1
Znaleźć go można w artykule „Uczelnia jak supermarket”, autorstwa Marcina Chałupki, specjalizującego się (jak podpowiada redakcja, nie wyjaśniając jednak sensu tej formuły) „w prawie i instytucjach szkolnictwa wyższego”.
2
Wywód odkrytego przez „Rzepę” kandydata na reformatora opiera się na przekonaniu, że nauka w szkole wyższej przypomina robienie zakupów, zatem sama owa szkoła powinna być zorganizowana na wzór sklepu (dokładniej: supermarketu). Niestety, istniejące uczelnie dalekie są od wyśnionego przez Marcina Chałupkę ideału; zmuszają one studentów do dokonywania niepotrzebnych zakupów i poddają ich (korzystając z istniejących regulacji prawnych) represyjnemu systemowi zaliczeń i egzaminów, nastawionemu na wykazywanie niewiedzy. Czas skończyć z tymi utrudnieniami; przede wszystkim zaś: czas odebrać szkołom wyższym prawo...
DZIĘKUJEMY, ŻE NAS CZYTASZ!
Żeby móc dostarczać Ci więcej tekstów najwyższej dziennikarskiej próby, prosimy Cię o wykupienie dostępu. Wykup i ciesz się nieograniczonym zasobem artykułów „Tygodnika”!
Masz już konto? Zaloguj się
Przez 92 dni będziesz mieć dostęp do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum.
540 zł 280 zł taniej (od oferty "10 dni" na rok)
365 dni nieograniczonego dostępu do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum.
Przez 10 dni (to nawet 3 kolejne wydania pisma) będziesz mieć dostęp do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum.
Napisz do nas
Chcesz podzielić się przemyśleniami, do których zainspirował Cię artykuł, zainteresować nas ważną sprawą lub opowiedzieć swoją historię? Napisz do redakcji na adres redakcja@tygodnikpowszechny.pl . Wiele listów publikujemy na łamach papierowego wydania oraz w serwisie internetowym, a dzięki niejednemu sygnałowi od Czytelników powstały ważne tematy dziennikarskie.
Obserwuj nasze profile społecznościowe i angażuj się w dyskusje: na Facebooku, Twitterze, Instagramie, YouTube. Zapraszamy!
Newsletter
© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]