Reklama

Przedszkole reklamy

Przedszkole reklamy

03.02.2014
Czyta się kilka minut
Na jednym z kanałów telewizyjnych przeznaczonych dla dzieci rozpoczęcie bloku reklamowego jest obwieszczane przez animowanego hipopotama. Zwierzątko informuje dzieci... głośnym beknięciem.
D

Dlaczego hipopotam beka? Zapewne dlatego, że jego celem jest wywołanie emocji i wprowadzenie telewidzów w odpowiedni nastrój jeszcze przed zaprezentowaniem im reklam, a dzięki temu sprawienie, by były oglądane z pozytywnym nastawieniem.
DZIECKO KUPUJE SAMOCHÓD
Co charakterystyczne: dzieci rozbawione bekającym hipopotamem obejrzą reklamy produktów przeznaczonych zarówno dla nich, jak i ich rodziców. I nie dlatego, że rodzice spędzają z dziećmi czas przed telewizorem: na kanałach przeznaczonych dla dzieci (a także przed i po programach dla dzieci emitowanych w telewizjach ogólnotematycznych) prezentuje się reklamy sieci sklepów, past do zębów, mleka modyfikowanego, lekarstw, a nawet... samochodów, ponieważ często to dzieci podejmują decyzje o produktach kupowanych dla całej rodziny.
Według zeszłorocznych badań Polskiego Programu Jakości Obsługi aż 96,...

11902

Dodaj komentarz

Chcesz czytać więcej?

Wykup dostęp »

Masz już konto? Zaloguj się 

Tygodnik Powszechny - weź, czytaj!

Jeśli założysz bezpłatne konto, możesz za darmo czytać 3 płatne teksty miesięcznie. Wykup dostęp, by czytać bez limitu najnowsze wydanie i numery archiwalne od 2003 roku! 

Więcej informacji: najczęściej zadawane pytania »

Napisz do nas

Chcesz podzielić się przemyśleniami, do których zainspirował Cię artykuł, zainteresować nas ważną sprawą lub opowiedzieć swoją historię? Napisz do redakcji na adres redakcja@tygodnikpowszechny.pl . Wiele listów publikujemy na łamach papierowego wydania oraz w serwisie internetowym, a dzięki niejednemu sygnałowi od Czytelników powstały ważne tematy dziennikarskie.

Obserwuj nasze profile społecznościowe i angażuj się w dyskusje: na Facebooku, Twitterze, Instagramie, YouTube. Zapraszamy!

Newsletter

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]