Reklama

Jedzenie jest dobre

Jedzenie jest dobre

25.06.2012
Czyta się kilka minut
Dwie dekady temu Polacy ruszyli do masowej konsumpcji: w sklepach, supermarketach i fast foodach. Czy po okresie konsumpcyjnej gorączki zaczynamy zastanawiać się, co i jak jemy?
fot. Grażyna Makara
B

Być może to najlepszy moment na podobne pytania: czas Euro 2012, okres karnawału, radości nie tylko z powodu organizacji pierwszej w Polsce tak dużej imprezy, ale też symbolicznego – jak przedstawia Euro część komentatorów – wychodzenia Polski na cywilizacyjną prostą. Czy również stopniowe odchodzenie od przyspieszonej konsumpcji po latach przymusowego postu w czasach PRL-u?

Gdyby na trwający od trzech tygodni okres świętowania spojrzeć jak na przegląd stylów życia i wzorców konsumpcji, można ułożyć dwie skrajnie różne opowieści. Pierwszą zobaczymy bez wychodzenia z domu – z pozycji kanapy i telewizora, który przed kolejnymi meczami prezentuje nam kilkuminutowe bloki reklam: ten marketingowy festiwal nie tylko zachęca przecież do konsumpcji, ale też pokazuje nasze gusta i wybory.

Jest więc miejsce dla znanego fast foodu, dla potentata na rynku napojów orzeźwiających i...

16965

Dodaj komentarz

Chcesz czytać więcej?

Wykup dostęp »

Załóż bezpłatne konto i zaloguj się, a będziesz mógł za darmo czytać 6 tekstów miesięcznie! 

Wybierz dogodną opcję dostępu płatnego – abonament miesięczny, roczny lub płatność za pojedynczy artykuł.

Tygodnik Powszechny - weź, czytaj!

Więcej informacji: najczęściej zadawane pytania »

Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez Użytkowników w ramach komentarzy do Materiałów udostępnianych przez Usługodawcę.

Zapoznaj się z Regułami forum

Jeśli widzisz komentarz naruszający prawo lub dobre obyczaje, zgłoś go klikając w link "Zgłoś naruszenie" pod komentarzem.

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]