Reklama

Jaką wiarę umacniać w dzieciach?

10.09.2012
Czyta się kilka minut
„TP” 37/12
O

Obserwowałam, trochę z boku i z daleka, polską dyskusję publiczną o zasadności religii w szkołach i nie do końca rozumiałam taki sposób stawiania problemu. Piotr Sikora w tekście „Katecheza, religioznawstwo i inne pomysły” naprowadza nas na właściwą drogę rozumowania. Nie „gdzie uczyć”, ale „jak rozumieć nauczanie religii” – uczyć czy wtajemniczać.

Nie sądzę, tak jak autor, by szkolna sala i „charakter szkolnego przedmiotu” były tu optymalnym rozwiązaniem. Nie uważam też, by wybór między religioznawstwem a religią (w szkołach) był uczciwy, odbiera bowiem uczniom katechezy prawo do poznania innych religii, szczególnie teraz, w dobie ekumenizmu i nauki wzajemnego poszanowania.

W amerykańskim systemie szkolnictwa istnieje wybór kursów w semestralnym czy rocznym systemie, co umożliwia młodym ludziom uzupełnianie swoich pozaprogramowych zainteresowań. Nauka o religii takim...

1846

DZIĘKUJEMY, ŻE NAS CZYTASZ!

Żeby móc dostarczać Ci więcej tekstów najwyższej dziennikarskiej próby, prosimy Cię o wykupienie dostępu. Wykup i ciesz się nieograniczonym zasobem artykułów „Tygodnika”!

Tak, chcę
czytać więcej »

Masz już konto? Zaloguj się

Napisz do nas

Chcesz podzielić się przemyśleniami, do których zainspirował Cię artykuł, zainteresować nas ważną sprawą lub opowiedzieć swoją historię? Napisz do redakcji na adres redakcja@tygodnikpowszechny.pl . Wiele listów publikujemy na łamach papierowego wydania oraz w serwisie internetowym, a dzięki niejednemu sygnałowi od Czytelników powstały ważne tematy dziennikarskie.

Obserwuj nasze profile społecznościowe i angażuj się w dyskusje: na Facebooku, Twitterze, Instagramie, YouTube. Zapraszamy!

Newsletter

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]